Oseriös avel 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men sist var det ju i en annan stad eller finns det två människor som avlar kvalitetsvalpar av den här blandningen?
Ingen aning. Jag kände igen texten och just "kvalitets valpar" från de annonser jag sett. De kanske har flyttat? Hoppas det inte finns fler som gör det.
 
Just nu finns det en annons på blocket med enbart rubriken "Hund", men sök på Bosse under Östergötland så hittar ni den. Blandningen Mops, Pekingese och Tibetansk Spaniel ger tydligen ett väldigt speciellt utseende, jag har aldrig sett något liknande :confused:

Märkligt utseende (dvs ev hälsoproblem), klarar inte barn och "gråten i halsen"-annons... många varningsklockor.
 
Annons på blocket om valpar som är 75% malinois och 25% ”dutch shepard” (stavning i annonsen).

Det är inga vanliga mallar, enligt annonsen, utan mer aktiva. Citat: ”mer som arbetshund krigs hund om man säger så. Det är bokstavligen som att du går med en missil.” ”passar bäst för polisiärt arbete väktare skydda din familj samt för sällskap.”

Ser framför mig hur valparna återfinns på blocket vid 10-12 månaders ålder på grund av ”allergi”.
 
Annons på blocket om valpar som är 75% malinois och 25% ”dutch shepard” (stavning i annonsen).

Det är inga vanliga mallar, enligt annonsen, utan mer aktiva. Citat: ”mer som arbetshund krigs hund om man säger så. Det är bokstavligen som att du går med en missil.” ”passar bäst för polisiärt arbete väktare skydda din familj samt för sällskap.”

Ser framför mig hur valparna återfinns på blocket vid 10-12 månaders ålder på grund av ”allergi”.
Är mallar inte tillräckligt aktiva? Har jag missuppfattat rasen totalt? :confused:

Misstänker också ett framtida utbrott av väldigt specifik allergi framöver. :(

Något som ger lite hopp! Finska kennelklubben planerar att korsa in obestämd ras för att förbättra cavalier king charles spanielns hälsa:bump:

"The cross-breeding programme’s goal is to improve the health of the Cavalier, particularly regarding Mitral Valve Disease, Syringomyelia and possibly even Chiari Malformation."
Det låter ju fantastiskt! Heja Finland! 🥳 Inte en dag för sent och jag hoppas de lyckas. Cavaliern var ju en av de raser jag tittade på när jag letade lämpliga raser, men hälsoproblemen avskräckte mig rätt rejält.
 
Det låter ju fantastiskt! Heja Finland! 🥳 Inte en dag för sent och jag hoppas de lyckas. Cavaliern var ju en av de raser jag tittade på när jag letade lämpliga raser, men hälsoproblemen avskräckte mig rätt rejält.
Jag valde också bort den pga hälsan :( Hoppas att korsningarna blir typ som bilden/målningen för den var ju jättesöt! :D
 
Annons på blocket om valpar som är 75% malinois och 25% ”dutch shepard” (stavning i annonsen).

Det är inga vanliga mallar, enligt annonsen, utan mer aktiva. Citat: ”mer som arbetshund krigs hund om man säger så. Det är bokstavligen som att du går med en missil.” ”passar bäst för polisiärt arbete väktare skydda din familj samt för sällskap.”

Ser framför mig hur valparna återfinns på blocket vid 10-12 månaders ålder på grund av ”allergi”.

Är mallar inte tillräckligt aktiva? Har jag missuppfattat rasen totalt? :confused:

Misstänker också ett framtida utbrott av väldigt specifik allergi framöver. :(

Eller ett antal avlivade...
 
Annons på blocket om valpar som är 75% malinois och 25% ”dutch shepard” (stavning i annonsen).

Det är inga vanliga mallar, enligt annonsen, utan mer aktiva. Citat: ”mer som arbetshund krigs hund om man säger så. Det är bokstavligen som att du går med en missil.” ”passar bäst för polisiärt arbete väktare skydda din familj samt för sällskap.”

Ser framför mig hur valparna återfinns på blocket vid 10-12 månaders ålder på grund av ”allergi”.
Förstår inte hur en malle + hh skulle bli mer gasad än en ren malle/hh. Det är ju rätt närbesläktade raser om man säger så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 665
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp