Oseriös avel 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det förklarar det hela. Jag har aldrig sett en helklippt cocker av någon variant (förutom poo) förut. :) Mycket charmig mössa! :D
Screenshot_20220731-074332_Instagram.jpg

Nu har du 😁 dock är han inte röd så får ingen vit mössa 😅
 
De har inte ens en egen wiki så de är nog rätt obskyra. 😅
Bara därför kom jag att tänka på någon jätteovanlig ras som några i närheten av mig importerade. Tror att den också var kinesisk. Vad jag kan minnas så såg de typ ut som minigrisar mer än hundar, typ shar pei med platt nos. Nu kommer jag att bli tokig om jag inte kommer ihåg vad de heter 😫😂
 
Bara därför kom jag att tänka på någon jätteovanlig ras som några i närheten av mig importerade. Tror att den också var kinesisk. Vad jag kan minnas så såg de typ ut som minigrisar mer än hundar, typ shar pei med platt nos. Nu kommer jag att bli tokig om jag inte kommer ihåg vad de heter 😫😂
Chuanqing tror jag att det var!
90D0FEAA-5C24-4DA1-B414-88AA05BB2FFF.jpeg

Nu ska jag sluta spamma tråden 🙈
 
Jag tänkte precis posta en bild och fråga om det var sådana. :) Lite intressant att googla. Jag hittade den här jättefina hunden som jag aldrig hört talas om: Xiasi

Visa bifogad fil 111168
Den har jag sett innan. De är så fulsöta 😍 Jag tycker att det är jätteroligt att ramla in bland alla exotiska raser som vi aldrig har hört talas om men som är så självklara därifrån de kommer!
 
Jag tycker den är snygg och atletisk. :D
Jag är inte så mycket för ragg och bruna nosar, samtidigt som jag helt klart föredrar brun nos på ljusa hundar av någon märklig anledning 😅
Vi kanske ska starta en tråd om ovanliga raser istället för att kapa denna?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 649
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp