Oseriös avel hösten 2018

Hittade en fd SKK -reggad uppfödare som enligt egen utsago just nu gått ur för tillfället för hen föder upp blandraser just nu. Men planerar att gå med i SKK igen när de renrasiga hundarna ska paras. Kan man verkligen kliva in och ur efter behag och vilken hund man ska föda upp ?
Ja! man måste bara följa deras regler som medlem.
 
Vi har underbara TAX valpar, dom blir leverans klara helgen 2-3 mars -2019.

Vi tar 30.000:- för en valp

Vi säljer endast till sällskap, ni som söker en trevlig kompis för härliga promenader och
mys i soffan mm. Ej utställning.

Så vid intresse att påbörja ett liv med en av våra dyrgripar, tveka inte...........hör av er.

Se valparna på hemsidan & vår blogg:

www.hundringen.se

http://blogg.hundringen.se/

Slå en singnal vid intresse

PS. Glöm inte att se vår lilla taxtjej Heesa Meesas Flekka frá Mocca Dott/Bibi och familjen Ståhl i MITT LIV SOM VALP -2016 i TV 4 play med Hundcoachen Fredrik Steen.



30000 för en tax som dessutom mest ser ut som en JR blandning. :wtf: Vit och brun.
Om jag har förstått det rätt är detta samma "kennel" som säljer oreggade vinthundar.
 
Ja! man måste bara följa deras regler som medlem.

Jo det förstår jag med, men tycker det är knepigt att man kan vara SKK-reggad uppfödare för att få mer pengar för valparna då de får stamtavla. Sen kliver man ur efter anmälningar för att föda upp blandraser offentligt, för att sedan planera att gå med i SKK igen lagom till att de renrasiga hundarna ska paras om.
 
Vi har underbara TAX valpar, dom blir leverans klara helgen 2-3 mars -2019.

Vi tar 30.000:- för en valp

Vi säljer endast till sällskap, ni som söker en trevlig kompis för härliga promenader och
mys i soffan mm. Ej utställning.

Så vid intresse att påbörja ett liv med en av våra dyrgripar, tveka inte...........hör av er.

Se valparna på hemsidan & vår blogg:

www.hundringen.se

http://blogg.hundringen.se/

Slå en singnal vid intresse

PS. Glöm inte att se vår lilla taxtjej Heesa Meesas Flekka frá Mocca Dott/Bibi och familjen Ståhl i MITT LIV SOM VALP -2016 i TV 4 play med Hundcoachen Fredrik Steen.



30000 för en tax som dessutom mest ser ut som en JR blandning. :wtf: Vit och brun.
Om jag har förstått det rätt är detta samma "kennel" som säljer oreggade vinthundar.

Ja, samma uppfödare
 
Jo det förstår jag med, men tycker det är knepigt att man kan vara SKK-reggad uppfödare för att få mer pengar för valparna då de får stamtavla. Sen kliver man ur efter anmälningar för att föda upp blandraser offentligt, för att sedan planera att gå med i SKK igen lagom till att de renrasiga hundarna ska paras om.

Man kan ju då ta skärmdumpar på "eländet" och anmäla till SKK's juridiska avdelning att det rör sig om en blandrasuppfödare som sporadiskt är medlem i organisationen för att regga kullar mellan blandraskullarna..
 
Man kan ju då ta skärmdumpar på "eländet" och anmäla till SKK's juridiska avdelning att det rör sig om en blandrasuppfödare som sporadiskt är medlem i organisationen för att regga kullar mellan blandraskullarna..

Tack, för jag tycker att det är olustigt att man kan hoppa in och ur efter behag på vad man tjänar mest på för stunden.

Anmälde själv till SKK då hen födde upp blandraser inofficiellt då en anhörig stod som uppfödare på papperna men båda hundarna tillhör ovannämnda person samt att valparna hämtades i dennes hem. Alltså bulvan-uppfödning. Kan man se om personen fått varning av SKK och blivit utesluten ett tag, så att det kan vara ett "ofrivilligt" avhopp från SKK?
 
Tack, för jag tycker att det är olustigt att man kan hoppa in och ur efter behag på vad man tjänar mest på för stunden.

Anmälde själv till SKK då hen födde upp blandraser inofficiellt då en anhörig stod som uppfödare på papperna men båda hundarna tillhör ovannämnda person samt att valparna hämtades i dennes hem. Alltså bulvan-uppfödning. Kan man se om personen fått varning av SKK och blivit utesluten ett tag, så att det kan vara ett "ofrivilligt" avhopp från SKK?

SKK kan ju inget göra om de inte får reda på vad som pågår, så ser man något sånt där eller andra missförhållanden/klara regelbrott, så bör man anmäla anser jag i alla fall.

SKK ser såklart i sitt system om någon fått varning/ar tidigare, men det är inget andra kan se. Och tur är väl det, kan jag tycka.
 
Vi har underbara TAX valpar, dom blir leverans klara helgen 2-3 mars -2019.

Vi tar 30.000:- för en valp

Vi säljer endast till sällskap, ni som söker en trevlig kompis för härliga promenader och
mys i soffan mm. Ej utställning.

Så vid intresse att påbörja ett liv med en av våra dyrgripar, tveka inte...........hör av er.

Se valparna på hemsidan & vår blogg:

www.hundringen.se

http://blogg.hundringen.se/

Slå en singnal vid intresse

PS. Glöm inte att se vår lilla taxtjej Heesa Meesas Flekka frá Mocca Dott/Bibi och familjen Ståhl i MITT LIV SOM VALP -2016 i TV 4 play med Hundcoachen Fredrik Steen.



30000 för en tax som dessutom mest ser ut som en JR blandning. :wtf: Vit och brun.
Om jag har förstått det rätt är detta samma "kennel" som säljer oreggade vinthundar.

Vad i hela?! 30.000? Vem köper en oreggad taxvalp som är dubbelt så dyr som en reggad där det inte ens går att kolla upp släktens hälsa? Alltså va?
 
Vi har underbara TAX valpar, dom blir leverans klara helgen 2-3 mars -2019.

Vi tar 30.000:- för en valp

Vi säljer endast till sällskap, ni som söker en trevlig kompis för härliga promenader och
mys i soffan mm. Ej utställning.

Så vid intresse att påbörja ett liv med en av våra dyrgripar, tveka inte...........hör av er.

Se valparna på hemsidan & vår blogg:

www.hundringen.se

http://blogg.hundringen.se/

Slå en singnal vid intresse

PS. Glöm inte att se vår lilla taxtjej Heesa Meesas Flekka frá Mocca Dott/Bibi och familjen Ståhl i MITT LIV SOM VALP -2016 i TV 4 play med Hundcoachen Fredrik Steen.



30000 för en tax som dessutom mest ser ut som en JR blandning. :wtf: Vit och brun.
Om jag har förstått det rätt är detta samma "kennel" som säljer oreggade vinthundar.
Dyrgripar var ju verkligen rätt smeknamn iaf 😂
 
Tack, för jag tycker att det är olustigt att man kan hoppa in och ur efter behag på vad man tjänar mest på för stunden.

Anmälde själv till SKK då hen födde upp blandraser inofficiellt då en anhörig stod som uppfödare på papperna men båda hundarna tillhör ovannämnda person samt att valparna hämtades i dennes hem. Alltså bulvan-uppfödning. Kan man se om personen fått varning av SKK och blivit utesluten ett tag, så att det kan vara ett "ofrivilligt" avhopp från SKK?
Ingen ide att anmäla en icke medlem om man inte är med kan dom inte straffa en
 
Tyvärr verkar ju folk tro att SKK är nån slags myndighet.

Bara att titta på hur rädda de är för kennelkonsulenterna. De behandlas som poliser när det egentligen är frivillig medlemsvård.

Besök av kennelkonsulenter är inte frivilligt. Men trevligt ändå tycker jag :)
 
Jo visst är det. De har noll och ingen rätt att kliva in i ditt hem om du inte bjuder in dem. Sen kan det villkoras mot ditt medlemsskap, men de har INTE rätt att tvinga sig på!


Nekar du upprepade besök så blir du utesluten. Regel 1:1
Du bryter mot SKKs grundregler som uppfödare om du inte samarbetar med kennelkonsulenterna.
Kennelkonsulenterna är SKKs egenkontroll av uppfödarna.

Screenshot_20190222-153041.png
 
Ja? De har fortfarande inte rätt att kliva in i ditt hem hur som helst, som det låter på uppfödarforumen.

Det är väl självklart att de inte har. De knör sig ju inte in med våld. Men det jag påpekade var att det inte är frivilligt att ta emot dem utan en skyldighet om man är medlem. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 088
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 617
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
630
· Visningar
54 263
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp