Oseriös avel hösten 2018

En tre månaders schäfer säljes för han har för mycket energi.. vem säljer sina valpar till dessa människor ??
 
En tre månaders schäfer säljes för han har för mycket energi.. vem säljer sina valpar till dessa människor ??

Det händer att valpköpare ljuger.
Det händer att valpköpare har större ambitioner än de lever upp till.
Det händer att valpköpare överskattar sig själva.

Vi är absolut seriösa och ställer massor med frågor och tar referenser osv ändå har vi tagit tillbaka 3 hundar genom åren för att de varit to much för ägarna.
 
När man får en stor kull och sitter med hälften av valparna kvar kan annonseringen bli lite desperat :crazy:
(Jag har täckt över hundar, namn och datum som kan identifiera uppfödaren)

Personligen tror jag köpare hade lockats mer av information om föräldrarna angående meriter, hälsa och egenskaper.

28235
 
När man får en stor kull och sitter med hälften av valparna kvar kan annonseringen bli lite desperat :crazy:
(Jag har täckt över hundar, namn och datum som kan identifiera uppfödaren)

Personligen tror jag köpare hade lockats mer av information om föräldrarna angående meriter, hälsa och egenskaper.

Visa bifogad fil 28235
Såg den på fb,snacka om desperata.Sänk priset så flyger dom nog ut.
 
Såg den på fb,snacka om desperata.Sänk priset så flyger dom nog ut.

"Hjälp oss"
Seriöst?

Första kullen här blev också 11 st och det var trögsålt som förstagångsuppfödare. Men valparna fick stanna till rätt köpare kom. Sista valpen var 6 mån när den flyttade. Näver bäver att de skulle slumpas bort eller säljas till vem som helst bara för att bli av med dem :crazy:
 
Alltså egentligen är ju namnet cockerpoo hittepå så uppfödaren gjorde la inget fel med att sälja valparna som cockerpoo då det inte betyder något officiellt? Cockerpoo kanske är hens eget namn på en cocker/spets-blandning?
Ja fast köper man en cockerpoo som räknar man nog med att få en cocker/pudelmix. I det här fallet hade köparna väl dessutom fått träffa både tiken och hanen.
 
Ja fast köper man en cockerpoo som räknar man nog med att få en cocker/pudelmix. I det här fallet hade köparna väl dessutom fått träffa både tiken och hanen.

Jaa jag förstår att en förväntar sig en cocker/pudel-mix när en köper en cockerpoo. Men det är ju lite komiskt att det egentligen inte betyder något särskilt alls och därmed tycker jag inte att uppfödaren kan bli fälld juridiskt, bortsett från om hen visat två hundar som ska vara föräldrarna men som inte är det. Det är ju illa att utnyttja folks okunskap men det är också ganska illa att vara okunnig som valpköpare. Tråkigt dock för alla inblandade som känner sig lurade.
 
Jag tänker som så att visst, Cocker och Pudel är med i mixen men att det kan också vara fler raser utöver dessa.

Blandrasavlare vill gärna klippa lite i fakta.
Jag har ett par labradoodles bland mina kollegor. När jag sa till en av dem "Jag hörde att ni har en labradoodle?" så svarade hon "Ja, vi trodde det när vi köpte den, nu tror vi nästan mer på irländsk varghund". :D

(Det är ett stort, raggigt åbäke)
 
Träffade en mycket rolig/trevlig hund igår och det var någon cockerpoo/labradoodes fast här var det golden och kungspudel. Fast tydligen var det en mer äkta doodle då mamman var en sådan mix från början.

Hur många doodles finns det? Hört om cocker/pudel och labrador/pudel men inte denna.

På sambons jobb finns en sådan konstig blandning men det berodde på en tjuvparning (kungspudel/jämthund) och kungspudeln är nu kastrerad då de inte var så glada. HUnden ser ut som en renrasig bedlington terrier :rofl: Mycket mysko.
 
Träffade en mycket rolig/trevlig hund igår och det var någon cockerpoo/labradoodes fast här var det golden och kungspudel. Fast tydligen var det en mer äkta doodle då mamman var en sådan mix från början.

Hur många doodles finns det? Hört om cocker/pudel och labrador/pudel men inte denna.

På sambons jobb finns en sådan konstig blandning men det berodde på en tjuvparning (kungspudel/jämthund) och kungspudeln är nu kastrerad då de inte var så glada. HUnden ser ut som en renrasig bedlington terrier :rofl: Mycket mysko.

Senast i morse presenterade Kristin Kaspersen sin Cavapoo i "Efter tio med Maluo"

Men hon sa iaf att det var en blandras mellan Cavalier och Pudel som kallades Cavapoo.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 046
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 599
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
630
· Visningar
54 081
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp