Oseriös avel hösten 2018

Cavapoo på blocket. 75 procent pudel och 25 procent cavalier. Dom kan alltså vara den här mixen oavsett om dom bara är en tredjedel eller fjärdedel av ena rasen ?
 
Min syrra har betalat handpenning på en blandisvalp hon sett på nätet men aldrig träffat, "uppfödaren" säger att hon tagit tidigare kullar med samma kombo och de har blivit jättebra. Den säljs med veterinärintyg och registrerad. Jag blir så trött, hon har dessutom lånat pengar för att kunna betala handpenningen. "De fick jättebra kontakt på telefonen och hon är nerflyttad från Kiruna", vilken garanti! :yuck::arghh::banghead:
 
Min syrra har betalat handpenning på en blandisvalp hon sett på nätet men aldrig träffat, "uppfödaren" säger att hon tagit tidigare kullar med samma kombo och de har blivit jättebra. Den säljs med veterinärintyg och registrerad. Jag blir så trött, hon har dessutom lånat pengar för att kunna betala handpenningen. "De fick jättebra kontakt på telefonen och hon är nerflyttad från Kiruna", vilken garanti! :yuck::arghh::banghead:
Jahapp, då har syrran tydligen köpt en blandis shar-pei/tax, en hanne. Låter som ett väl genomtänkt köp med ordentlig bakgrundskontroll av vad som finns bakom. :meh:

Ibland undrar jag ens hur vi kan vara helsyskon, hon är egentligen intelligent men verkar ha hjärnan på by pass för det mesta. SÅ. JÄVLA. IRRITERANDE! :wtf:
 
Jahapp, då har syrran tydligen köpt en blandis shar-pei/tax, en hanne. Låter som ett väl genomtänkt köp med ordentlig bakgrundskontroll av vad som finns bakom. :meh:

Ibland undrar jag ens hur vi kan vara helsyskon, hon är egentligen intelligent men verkar ha hjärnan på by pass för det mesta. SÅ. JÄVLA. IRRITERANDE! :wtf:

Jag har en bror som är på väg att skaffa en gatuhund från irland :banghead:
 
Jahapp, då har syrran tydligen köpt en blandis shar-pei/tax, en hanne. Låter som ett väl genomtänkt köp med ordentlig bakgrundskontroll av vad som finns bakom. :meh:

Ibland undrar jag ens hur vi kan vara helsyskon, hon är egentligen intelligent men verkar ha hjärnan på by pass för det mesta. SÅ. JÄVLA. IRRITERANDE! :wtf:

Låter som att den kommer vara tillbaka på Blocket inom ett år...
 
Ja, tyvärr. "Den blir inte större än en tax ..." 🙄
Jag fick konstigt nog inget svar på om det var en skriftlig garanti på det. :angel:
Låtet som ett par i 70 årsåldern i yttre bekanskapskretsen som köpte en bordercollie blandis,alla avrådde och tipsade om shih tzus och liknande men inte då.
 
Låter som att den kommer vara tillbaka på Blocket inom ett år...
Det hoppas jag verkligen att den inte är. :(
Hon har haft karelare som sambo och egen cocker så iaf inte helt grön som hundägare, men som sagt så tycker jag hon har lite otur när hon tänker många gånger, eller inte tänker alls som i det här fallet. :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 080
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 615
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
630
· Visningar
54 226
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp