Oseriös avel hösten 2018

Schabrador verkar bli en grej igen.
Vad jag inte förstår (utöver det uppenbara, schabrador) är varför majoriteten med schabradorer jag ser har en massa vitt?? Varken Schäfer eller Labrador har ju vitt :cautious:
 
Schabrador verkar bli en grej igen.
Vad jag inte förstår (utöver det uppenbara, schabrador) är varför majoriteten med schabradorer jag ser har en massa vitt?? Varken Schäfer eller Labrador har ju vitt :cautious:

Beror på hur mycket vitt men lite vitt bröst är inte ovanligt på Schäfer. Likaså nån tasstopp :)
 
Schabrador verkar bli en grej igen.
Vad jag inte förstår (utöver det uppenbara, schabrador) är varför majoriteten med schabradorer jag ser har en massa vitt?? Varken Schäfer eller Labrador har ju vitt :cautious:
Finns en del linjer på labbe där vitt förekommer i bringan. (är tillåtet)
 
Beror på hur mycket vitt men lite vitt bröst är inte ovanligt på Schäfer. Likaså nån tasstopp :)
Jo det förstår jag, det har väl med att göra att färgen inte "hinner" utvecklas helt innan födsel?

Men de som är på blocket nu har stora vita strumpor, nästan helt vita bröst, mer klassisk Irish spotting än residual white.
 
Jo det förstår jag, det har väl med att göra att färgen inte "hinner" utvecklas helt innan födsel?

Men de som är på blocket nu har stora vita strumpor, nästan helt vita bröst, mer klassisk Irish spotting än residual white.
Modern till valparna i den annonsen hade bc i sig, det förklarar nog det vita:up::nailbiting:
 
Jag är inne i "kolla runt på raser"-svängen igen (lögn i helvete att hitta rätt sorts labbe inom överkomligt resavstånd för mig, såatteh...) och känner mig smått gråtfärdig över mängden uppfödare som säger sig fokusera på mentalitet, men när man snokar rätt på BPH/MH-protokoll från deras hundars beskrivningar så berättas en helt annan historia. Bristande tillgänglighet, allmän osäkerhet i de sociala momenten, och tendens att gruffa och ta till tänderna när det blir lite jobbigt är då inte beteenden som jag anser hör till en stabil mentalitet. :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 693
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 271
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
47 986
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp