Oseriösa köpare och säljare

palle

Trådstartare
Snälla Gunnar, kan inte du skapa ett forum där vi som drabbats av oseriösa köpare och säljare på Buke kan varna andra.
Senast idag blev jag upprignd av Bussgods som talade om att mitt paket är på väg tillbaka. Och när jag frågade om det bara var mitt som skulle komma tillbaka, svarade dom att dom får skicka tillbaka paket som denna människa beställt, flera gånger i månaden!
Inte ens hos posten hämtade denna människa ut sina beställda postförskott.
Snart vågar man ju inte skicka någonting utan att det är förskottsbetalt.
Och sen finns det ju säljare som efter förskottsbetalning inte skickar det man betalt för. Men där kan man ju om varan kostar flera tusenlappar alltid göra en polisanmälan. Men det kan du inte göra om någon beställer utan att hämta ut paketen. Rådet jag fick hos polisen var att sätta in varningsannonser på säljes sidorna. Men jag tycker det vore bättre med en egen aktuell sida.
Snälla Gunnar råd oss som drabbats.
 
Jag sålde en gång en sadel som köparen skulle betala vid uthämtning. Det gick bra, men guuud var jag var nervös. Tänk om människan inte skulle hämta ut den. Då skulle jag ju få betala en slant själv och samtidigt inte ha fått sadeln såld. Men som sagt. Sadeln blev betald som avtalat.

Men för de som drabbats. Hur ska ett sådant forum se ut då? Ska man lägga ut namn eller adresser till de oseriösa köparna. Knappast. Förklara din idé. :idea:
 
Jag håller med dig!!
Har precis blivit drabbad av en oseriös hästköpare! Visade sig att hon hade inga pengar!!!!! Så nu måste jag hämnta hem henne!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
 
Lite svårt det där tror jag.
Om jag nu i ett sådant forum säger att den där palle och znosan de skall du aldrig handla med för de betalar aldrig och så försökte de sälja en utdömd häst till mig osv osv.
Vad är sant? Vad kan man lite på. Det skulle säkert bli ett utmärkt ställe för hämd, för att djäklas med konkurrenter m.m. en del skulle säkert vara sant också, men hur skulle man kunna veta vilket.

Vet inte vad jag skall säga om polisens inställning till det hela :crazy:
 
Låter som om det skulle bli ett forum med namnet skitsnack.

Hur ska man kunna lita på vad någon skrivit där om man inte vågar lite på en eventuell köpare/säljare????

Jag skickar dyra grejer med postförskott, sådant jag ska köpa åker jag helst till köparen och kollar på om det finns möjlighet. Är det billiga saker så har jag någon gång chansat, men först tar jag namn, adress, telefonnummer och gärna personnummer så jag kan söka upp personen ifråga om det skulle strula.

/hippo
 
Till just denna människa, har det gått massor med paket med hästptrylar som ska betalas med postförskott eller efterkrav, Bussgods variant. Men hon hämtar aldrig dessa paket. Hon är så "ökänd" numera att åtmindstånde Bussgods ringer till säljaren och säger att paketet nog inte kommer att hämtas ut, och 6 veckor senare ringer dom och säger att paketet kommer i retur. Man blir så "glad". Men det läggs ut "varningar" redan nu på köp och säljes sidorna när folk blivit lurade. Vad jag menar är att samla alla dessa inlägg på ett ställe. Inte som nu, när man måste leta efter sådan information. Okey, det kommer säker in en del osanna påstående. Men trots att det står att dessa köpes och säljes annonser är enbart för privatpersoner, så annonserar återförsäljare helt oskenerat ändå på dessa sidor. Oseriösa människor kommer alltid att finnas. Dessutom använder åtmindstånde inte jag mitt namn och adress på dessa chattsidor. Så du kan skriva att jag är en "oseriös" säljare med mitt chatt-alias, men du vet fortfarande inte vem jag är på riktigt. Tyvärr så är det mycket bedrägerier i samband med häst- och hästpryls-försäljning. Inte ens polisen kan ju hjälpa dej om du råkar illa ut. Då måste vi som råkat ut för dessa bedrägerier tala om det så att andra inte råkar illa ut. Eller hur?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har en låda med grejer som är sålda och betalda. De är skickade en gång redan men köparen hämtade inte ut så jag fick vackert betala...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 517
Senast: Lyan
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 317
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 554
Senast: cirkus
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Sommarföräldrar 2024
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp