Bukefalos 28 år!

Osolidariskt mot andra kvinnor att vara otrogen med gift man

stjarnhimmel

Trådstartare
Häromdagen började jag diskutera otrohet med en vän. Anledningen var att en man ville att jag skulle följa med honom till hans hotellrum. Mannen var gift men tyckte att det inte var något problem då "jag är bra på att hålla tyst och min fru får inte veta något".
Min vän tyckte att man ska aldrig ha sex med en gift man "då det innebär att man är osolidarisk med frun och andra kvinnor. Kvinnor bör stötta varandra och om alla lät bli att ligga med de som var gifta skulle det inte finnas någon otrohet. "

Nu valde jag ändå att inte gå vidare med denna personen, men jag har inte tänkt på otrohet som min vän beskrev ovan.
Jag tänker att det är den gifta personen som får reda ut i sin relation huruvida de ska vara monogama eller ligga med andra. Jag tycker det blir märkligt att andra personer ska ta ansvar för att tex en gift man inte är otrogen.

Vad säger Buke?
 
det blir ju ett enormt fördummande av mannen som då måste anses vara för omogen/ovuxen för att släppas lös i samhället, om det ligger på kvinnor att hålla honom trogen.

har hört det här resonemanget förut men aldrig i ombytta roller dvs att det skulle vara "den andre mannens" jobb att hålla den gifta kvinnan trogen. Antagligen för att kvinnor i samhället rent generellt ska ansvara för både sig själva och alla män omkring.

Gissningsvis tycker samma personer att det är kvinnors ansvar att inte bli utsatta för sexbrott.
 
Jag tänker att det är den gifta personen som får reda ut i sin relation huruvida de ska vara monogama eller ligga med andra. Jag tycker det blir märkligt att andra personer ska ta ansvar för att tex en gift man inte är otrogen.

Jag tar inget ansvar för andras relationer what so ever, men är för egoistisk för att nöja mig med småsmulor från någon annans bord så att säga ;)
 
Herregud, man får väl ta ansvar för sitt eget förhållande och sexliv! Men givetvis är allt den andra kvinnans fel... :grin:

Jag har både vetandes och ovetandes varit den andra kvinnan och i det senare fallet blev jag skitsur. Jag vill trots allt veta och ha ett val om jag ska ligga med någon som är upptagen.
 
Jag tycker inte kvinnan ska behöva bry sig, utan mannen får ta sitt eget ansvar. Personligen blir jag dock avtänd och lite äcklad om mannen är upptagen, och en del i det är att jag tänker mig in i den andra kvinnans situation. Jag behöver känna lite tillit till en man jag ska ligga med och någon som ljuger för sin partner sorteras genast under "opålitlig". :p
 
Jag är lite tudelad i den frågan. Tycker givetvis att det är den som är gift eller i ett förhållande som gör fel, inte den han/hon (kvinnor är också otrogna) har sex med. Dömer inte älskarinnan och tror definitivt inte att otrohet skulle upphöra om vi sa nej till gifta män, så naiv är jag inte. :p

Men jag skulle själv inte ha sex med en man jag visste var upptagen, det känns så himla onödigt. Särskilt som i TS exempel där det endast handlar om sex (lite annorlunda om man tex är kära i varann och äktenskapet är på upphällningen). Otrohet är dessutom så oattraktivt för mig att jag genast tappar intresset.

Andra får göra som de vill, men jag har ingen lust att vara delaktig i någons otrohet eller vara någons älskarinne.
 
Min första tanke är; vilket jävla as till karl :devil::devil:

Men nej. Vadå alla kvinnor ska hålla ihop för att förhindra otrohet? Är väl upp till var och en att kunna hålla ihop bena eller picken i styr :eek::grin:.
 
Var och en får väl ta ansvar för sitt eget liv? Det kan ju vara så att en del, både män och kvinnor, inte alls bryr sig om att den man har en relation till är gift sedan tidigare. Eller att de är varandras nya kärlek. Eller att man faktiskt inte bryr sig om den som så att säga blir utsatt för otroheten. Personligt ansvar är en rätt bra grej.
 
Kvinnor bör stötta varandra och om alla lät bli att ligga med de som var gifta skulle det inte finnas någon otrohet. "
Alltså det där är ju rena skitsnacket såklart. Och jag håller med det som alla skrivit i den här tråden; om eget ansvar, om var problemet ligger etc etc.

Men, för min egen del så ja - jag har känt mig osolidarisk mot andra kvinnor när jag legat med deras partner. Inte för att mannen hade låtit bli att vara otrogen om det inte vore för mig men för att det bara känns så fel att vara en del av något som med stor sannolikhet sårar en annan kvinna. Det har inte känts bra.
 
Är jag bara ute efter lite sex för stunden kan jag nog tycka en person som har en annan relation är rätt praktiskt. De tenderar mer sällan tro att det är inledningen på en långvarig relation än singlar.
Jag har alltså inga betänkligheter utan tycker var och en ansvarar för sitt.
 
Men what, självklart är det karlns jävla ansvar att inte doppa runt i andra om man inte kommit överens om annat.
Däremot har jag personligen problem med folk som ligger med upptagna, helt enkelt för att det är sjukt elakt gentemot frun, och skulle personligen inte hoppa i säng med någon upptagen just för att jag inte velat vara i fruns skor (och rentav blir förbannad och totalt avtänd av karln för den delen, fy fan liksom).
Förutsatt att man vet givetvis. Karln kan ju ljuga eller bara hålla käften om en partner och att plocka fram lögndetektor just in case känns lite, nja. Som sagt, karlns förbannade ansvar.
 
Man sårar inte andra människor med vilje, och hjälper inte till att såra människor, även de man inte känner. Det är ett egenansvar att vara bra människa mot andra.

Om någon beter sig som en rövhatt, varför ska jag hjälpa rövhatten att vara rövhatt? Icke!
Speciellt om egenvinningen är något så futtigt som sex. Det är knappast så att ens liv hänger på att man ligger med den otrogna rövhatten.

Sen kan man bli vilseledd och ljugen för också, men då avslutar man det hela rimligen när man får veta hur det egentligen står till.
 
Alltså det där är ju rena skitsnacket såklart. Och jag håller med det som alla skrivit i den här tråden; om eget ansvar, om var problemet ligger etc etc.

Men, för min egen del så ja - jag har känt mig osolidarisk mot andra kvinnor när jag legat med deras partner. Inte för att mannen hade låtit bli att vara otrogen om det inte vore för mig men för att det bara känns så fel att vara en del av något som med stor sannolikhet sårar en annan kvinna. Det har inte känts bra.
Därifrån är det ändå ett rätt stort steg till att tycka att det är "osolidariskt" mot kvinnor i allmänhet, inte bara mot den bedragna kvinnan själv.
 
Därifrån är det ändå ett rätt stort steg till att tycka att det är "osolidariskt" mot kvinnor i allmänhet, inte bara mot den bedragna kvinnan själv.
jamen gud ja.

sorry jag är snortrött så jag kanske missuppfattade frågan.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 972
Senast: Ramona
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 778
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp