Bukefalos 25 år!

Ostbågar eller ostkrokar?

Ostbågar eller ostkrokar?

• Ostbågar

Röster: 176 80,4%
  • Ostkrokar

Röster: 33 15,1%
  • Båda delarna

Röster: 10 4,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    219

Fibusen

Trådstartare
Diskuterades på radion i dag och funderade själv på vad jag säger! 🤔😂

Kom fram till att jag säger ostkrokar, men vad säger ni?

För mig är det är två olika saker. Ostbågar är snacks från estrella, olw osv. medans ostkrokar är det som ges till småbarn. Visserligen ofta som snacks det med men de smakar inte alls som ostbågar. Det här är majskrokar för mig https://majskrokar.se/

Ostbågar, uppvuxen utanför Hufvudstaden med rötter från Tornedalen.
Hade aldrig hört ostkrokar förrän jag gick i gymnasiet i Skåne. Så jag säger tvärt emot vad någon annan skrev och menar att det är dialektalt söderöver. :p

Ostbåge säger jag som är från Bohuslän, men det är ju inte direkt något jag pratar om ofta. Och när man hört ordet några gånger nu i tråden vet jag inte vad som är rätt längre...

Liknande trådar

Mat Såg en video där de diskuterade beans on toast som den typiska brittiska "comfort food". Detta fick mig att fundera på vad som kan ses...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 748
Mat Ja, som rubriken så tydligt säger, vad ska ni äta för festligt och gott på nyårsafton i år?? Jag ser fram emot en massa mumsiga tips...
18 19 20
Svar
394
· Visningar
12 091
Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 935
  • Omröstning
Samhälle Hittade ett ”test” och kom fram till att jag är heeelt fel person för det. :laugh: Är du rätt person? Gör testet här och berätta...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinter med hund
  • Flyga med katt

Hästrelaterat

• Förslag på foder!