Ostbågar eller ostkrokar?

Ostbågar eller ostkrokar?

  • Ostbågar

    Röster: 177 80,5%
  • Ostkrokar

    Röster: 33 15,0%
  • Båda delarna

    Röster: 10 4,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    220

Fibusen

Trådstartare
Diskuterades på radion i dag och funderade själv på vad jag säger! 🤔😂

Kom fram till att jag säger ostkrokar, men vad säger ni?
 
För mig är det är två olika saker. Ostbågar är snacks från estrella, olw osv. medans ostkrokar är det som ges till småbarn. Visserligen ofta som snacks det med men de smakar inte alls som ostbågar. Det här är majskrokar för mig https://majskrokar.se/
 
Ostbågar, uppvuxen utanför Hufvudstaden med rötter från Tornedalen.
Hade aldrig hört ostkrokar förrän jag gick i gymnasiet i Skåne. Så jag säger tvärt emot vad någon annan skrev och menar att det är dialektalt söderöver. :p
 
Ostbåge säger jag som är från Bohuslän, men det är ju inte direkt något jag pratar om ofta. Och när man hört ordet några gånger nu i tråden vet jag inte vad som är rätt längre...
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp