Ostbågar eller ostkrokar?

Ostbågar eller ostkrokar?

  • Ostbågar

    Röster: 177 80,5%
  • Ostkrokar

    Röster: 33 15,0%
  • Båda delarna

    Röster: 10 4,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    220
Ostkrokar förstås. Och det är bara de från OLW som går att äta.
 

Bifogade filer

  • ostkrok.jpg
    ostkrok.jpg
    11,8 KB · Visningar: 22
Hittade detta i en artikel: " OLW hade en kort raid där det på hälften av påsarna stod OSTBÅGAR och på den andra hälften stod det OSTKROKAR." det tycker jag var lite kul, om vi mailar dem tillräckligt kanske de gör det igen! Buke kommer upp som typ fjärde länk på sökningen trots allt. :D
 
Och hur vet ni det...? :angel: :rofl: :rofl: :rofl:
Räck ut tungan och sätt dit en ruta toapapper så vet du hur både papper och majskrokar smakar. :rofl:

Jag har ofta näsblod och ibland smetas det ut innan man får stopp på det, är man då långt ifrån vatten och det redan har torkat så torrt papper inte hjälper, då får man slicka på papper för o kunna gnugga bort det 🙈😅 hellre det än att folk blir förskräckta om man går omkring blodig i ansiktet :D
 
Jag tycker att det varit kul ton i tråden så långt, men att börja slänga sig med "gnällbältet" och "fjollträsk" låter inte särskilt skönt. Språk förändras och dialektala skillnader är rätt underbara.

Jo, håller med. Dialekter är underbara, men när reklam byråerna aktivt och envist använder personer som inte kan uttala vissa ord rätt är det bara pinsamt. Koppa, koklad och apelTsin är inte dialekter, utan enbart personer som antigen envist uttalar fel eller inte hör skillnaden i ljudformen. I vilket fall pinsamt för förtagen de gör reklam för.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp