Bukefalos 28 år!

Osteopatbehandling efter frakturer?

Wembley

Trådstartare
Det har gått 2,5 mån sedan jag fick tre frakturer efter en ridolycka. De är läkta men jag känner mig stel i kroppen och öm kring partiet som skadades om jag trycker där (ländryggen). Antagligen har väl hela incidenten skapat spänningar i kroppen och jag är väldigt stel i bl a nacke (som lätt leder till huvudvärk). Min fundering är nu att gå till en osteopat för att få ordning på helheten. Min fråga är, är det dumt att gå till en alternativbehandlare nu? Bör jag vänta? Någon som har erfarenhet? :angel:
 
Både naprapat och kiropraktor är yrken som legitimerad av socialstyrelsen, kan de uppvisa detta har de genomgått en utbildning som ska vara kontrollerad.
 
Det har gått 2,5 mån sedan jag fick tre frakturer efter en ridolycka. De är läkta men jag känner mig stel i kroppen och öm kring partiet som skadades om jag trycker där (ländryggen). Antagligen har väl hela incidenten skapat spänningar i kroppen och jag är väldigt stel i bl a nacke (som lätt leder till huvudvärk). Min fundering är nu att gå till en osteopat för att få ordning på helheten. Min fråga är, är det dumt att gå till en alternativbehandlare nu? Bör jag vänta? Någon som har erfarenhet? :angel:

Osteopati är inte att rekommendera om man är ute efter effektiv behandling.

http://www.quackwatch.com/04ConsumerEducation/QA/osteo.html
 
Jag har varit hos en sjukgymnast 2 ggr och fått väldigt bra övningar för rygg, men jag skulle behöva hjälp med bland annat min nacke och diverse delar (helheten).
Prata med sjukgymnasten om dina följdproblem också. De är duktiga på hela kroppen och du kan få hjälp med att lösa upp spänningar med hjälp av scanlab/värme/akupunktur och massage.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 313
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 316
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 042
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp