Otippade bästa köpet (inte nödvändigtvist ert eget)!

Bulldoozer

Trådstartare
Inspirerad av sämsta köpet tråden så tänkte jag att vi listar bästa köp som varit otippade, här har det gjorts flera av maken där jag varit muttrig och motvillig men som sen visat sig vara kanon!

T.ex. tyckte jag att han var himla onödig som beställde ett tält att släpa med på hund-tävlingar, jag trodde den skulle ligga nånstans och samla damm men den är alltid med och jag kan villigt erkänna att det är ett super-köp! Jag som lätt blir röd som en kräfta kan sitta i skugga när det sol och nu senast så regnade det och det blir ju faktiskt mycket trevligare att sitta ute ett par timmar om man slipper bli dyngsur :p. Såhär i efterhand vet jag inte om vi skulle klara oss utan den!
 
Jag spontanköpte ett par jodhpurs med stålhätta på rea för många år sedan. Veckan efter köpet blev jag stampad på foten av medryttarhästens hagkompis, en hopphäst med rejäl kraft i avstampet och alla nerverna på utsidan. Tack vare stålhättorna blev foten bara lite mosad, hade jag inte haft turen att springa på dem på rea hade jag haft ungefär en halv högerfot kvar.

Har köpt många fiffiga saker sedan dess, men det är fortfarande det köp jag är nöjdast med. Jag gillar mina fötter. :D
 
Tapetborttagaren i mitt hjärta för alltid :love: Vi flyttade in i en lägenhet där dom bara byggt på tapetlagren genom åren. Som minst 5 lager tapet, inklusive någon slags vinyl i ett rum och struktur/glasfiber/vävtapeter i tre olika rum. Höll på att börja grina över dom två rum vi skulle hinna renovera innan inflytt.

Jag var även rätt sur på sambon när han köpte en damsugare för över 4000, men den är också rätt fantastisk med en Skrälle-Aussie i hushållet!
 
Nu kommer det låta som om jag är världens motsträvigaste människa men diskmaskin!! Tyckte det var ett ganska onödigt köp, det går ju lika bra att handdiska (hade gjort det sen jag flyttat hemmifrån). Maken har lärt sig att inte lyssna på mig numera så när han vill ha nåt så köper han det helt enkelt. Allteftersom dottern blivit större och vi latare så är en diskmaskin numera guld värt!
 
Gjorde som man inte ska göra, köpte marsvin från djuraffären. Men oj vilket lyckat köp det blev, så himla fina djur.
Jag (eller då 11 åriga dottern) köpte en långhårig guldhamster från djuraffären och han är också ett bra köp! Så charmig, fin och otroligt rar! Inga problem alls med honom under det här året vi haft honom- frisk och kry och lätt att få tam, nyfiken och lättlärd! Ett jätteroligt djur!
Men jag hörde efteråt att man inte ska köpa hamstrar från djuraffärer. Då hade vi ju missat fina Cazper! :love::heart
 
Bra köp som jag minns och som jag inte riktigt trodde skulle vara SÅ bra är ett par GoreTex Viking kängor som jag köpte för många år sedan. Behövde ett par rejäla vinterskor och hittade dem på rea, hade dem i 5 år innan de var totalt utslitna! Men jag älskade dem, de var kanske inte de vackraste men varma och sköna och vattentäta så aldrig frös jag och aldrig blöt om fötterna! Mycket värt!
 
Jag spontanköpte äppel-tv för några år sedan. Var på shoppinghumör och gillar elektriska prylar. Kompisen hade en och jag tänkte att det kunde vara kul att kunna se ridsport från play på tv-n istället för på datorn (där kunde jag surfa härstamningar bättre än på mobilen).
Sen mer än ett år tillbaka ser jag all tvhemma från äppel-tvn. Jag har tv-box vars utbud jag även kan se digitalt och jag har inte fått någon anledning ännu till att koppla in den.
 
Får nog bli jeanskjolen jag tog i förbifarten, oprovad, på rean för €20. Visade sig när jag kom ut ur affären att den kostade €5 och jag har använt och använder den fortfarande jättemycket 10 år senare. Den är lagom snygg för att bli finklädd i med rätt topp och skor samtidigt vardaglig med flipflops och en enkel topp. Älskar den! :D
 
Jag köpte en begagnad korgstol som jag tror kommer från Ikea, den är tvådelad så dels kan man luta den hur man vill och dels är den lätt att flytta runt, min mamma sa när hon såg mitt köp att den såg vansinnigt obekväm ut och verkade tveksam till om den skulle användas. Jag ÄLSKAR den :love: den är perfekt att krypa upp i och den enda möbel jag kan sitta länge i utan att få ont i ryggen. Egentligen hade jag velat ha den lite större men risken är väl att jag helt enkelt bott permanent i en sådan :angel:
 
Jag spontanköpte äppel-tv för några år sedan. Var på shoppinghumör och gillar elektriska prylar. Kompisen hade en och jag tänkte att det kunde vara kul att kunna se ridsport från play på tv-n istället för på datorn (där kunde jag surfa härstamningar bättre än på mobilen).
Sen mer än ett år tillbaka ser jag all tvhemma från äppel-tvn. Jag har tv-box vars utbud jag även kan se digitalt och jag har inte fått någon anledning ännu till att koppla in den.
Jag älskar min Apple TV!! ❤️❤️❤️
 
Jag köpte en begagnad korgstol som jag tror kommer från Ikea, den är tvådelad så dels kan man luta den hur man vill och dels är den lätt att flytta runt, min mamma sa när hon såg mitt köp att den såg vansinnigt obekväm ut och verkade tveksam till om den skulle användas. Jag ÄLSKAR den :love: den är perfekt att krypa upp i och den enda möbel jag kan sitta länge i utan att få ont i ryggen. Egentligen hade jag velat ha den lite större men risken är väl att jag helt enkelt bott permanent i en sådan :angel:

Kan man få se en bild av denna perfekta stol? 😁
 
Kan man få se en bild av denna perfekta stol? 😁

Jag va tvungen att googla det hela och stoltypen heter papasan, tydligen finns det en större/soffvariant som heter mamasan också men jag hittade inte några Svenska försäljare av den, men det är nog tur om jag ska få något gjort...
 
Jag va tvungen att googla det hela och stoltypen heter papasan, tydligen finns det en större/soffvariant som heter mamasan också men jag hittade inte några Svenska försäljare av den, men det är nog tur om jag ska få något gjort...
Åh jag vill ha en sån! Jag går förbi en i en affär typ en gång i veckan och suckar varje gång :p Men har inte plats :cry:
 
Jag spontanköpte äppel-tv för några år sedan. Var på shoppinghumör och gillar elektriska prylar. Kompisen hade en och jag tänkte att det kunde vara kul att kunna se ridsport från play på tv-n istället för på datorn (där kunde jag surfa härstamningar bättre än på mobilen).
Sen mer än ett år tillbaka ser jag all tvhemma från äppel-tvn. Jag har tv-box vars utbud jag även kan se digitalt och jag har inte fått någon anledning ännu till att koppla in den.
Jag fick en i julklapp för massa år sedan och kände mest ”jaha?” Trodde aldrig jag skulle använda den nämnvärt... men så fel jag hade! Jag älskar den och använder den nästan varje dag!
 
Jag spontanköpte en labrador för 2,5 år sedan. Ett av de bästa köpen jag gjort! Förutom att han revolutionerat mitt sätt att träna hund är det otroligt roligt att träna inför prov och jakter. Dessutom har jag via honom lärt känna massvis med människor som idag utgör en stor del av mitt umgänge :)
Jag har två hundar av en annan ras som jag också älskar högt, men labben har verkligen inneburit stora förändringar (till det positiva) i mitt liv.
 
Dottern ville ha border collie, jag tyckte det lät lite väl ambitiöst för mig att hålla på med om hon tröttnar/flyttar hemmifrån/annat. Hade en rasbeskrivning på welsh corgi skvalpande i bakhuvudet som också är inom gruppen vallhund men mindre i storlek och beskrivs som "aktiv sällskapshund". Dottern går både valpkurs och allmänlydnadskurs och hunden blir kursetta, sen vete tusan om rasbeskrivningen stämde för särskilt "sällskaplig" var hon inte (ville helst ligga ute i en snödriva första vintern) och aktiv var i underkant för jag har aldrig haft hund med mer driv och arbetslust (vet inte hur många gånger jag tänkt i början att om man köp bc så hade man iallafall vetat vad man gett sig in på :p ).
Iallafall så anmäler jag dem till grundkurs i agility och mig och vår lilla blandis med, dottern tröttnar efter två pass och jag tvingar med maken istället som tar över blandisen och jag kör dotterns hund. Nu tre år senare är jag himla glad över att 1) ha köpt Nessie (corgin) 2) agilitykursen!! Husse och Nike blir kursetta, vinner KM, blir årets agilityEtta på klubben och tävlar nu i klass två. Husse har en ny "agilityhund" på uppväxt nu som ska börja tävla lite smått nu i sommar.
Jag tävlar numera med Nessie i agility, lydnad och rallylydnad.
Maken som innan ansett att sitta och klappa hund i soffan och gå en sväng ut räckt som aktivitet tävlar numera agility och rallylydnad och vi tillbringar större delen av vår fritid på hundklubben och tränar hund. Hade nån sagt när vi träffades för 15 år sen att vi skulle sitta ute i vårt tält var och varannan helg med tre hundar och tävlat i agility så hade man nog bara garvat men men, allt detta för att man köpt en överenergisk corv och agilitykurs som man tvingade med maken på :angel: .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp