Otippade bästa köpet (inte nödvändigtvist ert eget)!

Ett av de bästa köpen är inget köp alls :), behövde en soffa när jag flyttade och fick en av en bekant som de också köpt begagnat och skulle slänga.

Otroligt bekväm soffa som jag sover bättre i än min säng :p, djup och mjuk och alldeles underbar ^_^.
 
Jag köpte faktiskt två par gardiner för en (då) hutlös summa i mitt tycke men jag gillade dem och såhär 17 år senare så används de fortfarande och ser fortfarande nya ut :D.
 
Vår båt som vi köpte för 6000kr. Jag är uppvuxen med båt, sambon är det inte.
Första året använde vi den 2 gånger tror jag, andra året kanske fyra gånger. Men förra året med den kanonsommar som var så använde vi den så fort tillfälle gavs. Vi har nog hittat en semesteraktivitet som fungerar för oss då vi har hund och inte bara kan åka iväg på långa resor. I år byter vi upp oss till en betydligt bättre båt!

Mina sketchers som far min köpte med hem från USA. I storlek 39..... jag som har storlek 41 blev måttligt irriterad. Men det var en modell som hette extra bred så jag kunde faktiskt använda dom! Det är utan tveka de bästa skorna jag haft och har använt dom dagligen både privat och även på jobbet. Sörjer nu då de börjar bli utslitna i skosulan :(
 
En kattsandsmatta. Samlar upp kattsanden runt kattlådan. Vi reade ut den på jobbet och jag blev så irriterad på att ingen köpte den så vi blev av med den. Till slut köpte jag den själv och gud vad skönt det är att inte ha kattsand över hela golvet.

Funkar den bra? Storlek? Vad hittar man en som fungerar bra?
Har kattsand överallt två dagar max mellan dammsugning.
Tipps motages gärna😃
 
Min första häst, Miss Decibel :heart

Åkte för att titta på en brun valack som var riden. Han var musklad och fin, blänkte i pälsen men tyvärr lite liten. Jättesnäll men det klickade inte där i stallgången.
"Hon kan ju titta på Decibel?" sa gubben och hans fru sa direkt emot "nä de är ingen som vill ha henne! hon vill inte titta på henne!"
Jag blev såklart intresserad :D
Det sprang runt ett svart sto med knall-lila täcke i hagen och vägrade bli fångad. Så de fick ta in alla andra hästar för att få in henne.
Omusklad, smalt sto som försökte bita mig när jag klappade henne. Jag tyckte hon var kul och retades lite! Det blev köpsåklart :love:
60797808_10156220586691099_2615728262579486720_n.jpg
 
En fjällrävenjacka av äldre modell köpt på Myrorna för 20 kr för typ 15 år sedan. Använder den fortfarande. Om vi pratar pris per användning slår den nog det mesta. Tyget verkar vara outslitligt, till skillnad från nyare fjällrävengrejer.
Oh gamla Fjällräven prylar :love: En bekannt hade en jacka - han var skogvaktare - som han skulle slänga. Jag sa att jag kunde ha den i stallet. Efter att jag hade haft den i stallet i säkert fem år, kom han på besök och tog igen sin gamla jacka... jag hade god lust att fråga hans dödsbo om jackan ;)
 
Jag kan inte komma på en otippad sak. Jag köper saker som jag tippar på att jag kommer att använda.

Men de måste vara mina förra högtalare som köpte begagnat 12500 som var halva nypriset. Så mycket nytta jag haft av dom i 7-8 år. De nya kommer jag förmodligen behålla livet ut...
 
Ungens ponny. Hon hade blivit rädd för den första vi köpte och vi skulle inte ha någon ny ponny efter den. Så hittade jag denna på annons, han såg trevlig ut men hade gått i hela sitt liv och inte gjort något. Såg fin ut dock och kostade 3000. Jag svarade på annonsen, ägaren hade fått 200 mail och bara öppnat ett i högen som var vårat - och tyckte det lät bra. Dagen efter var han betald, vi åkte 45 mil och hämtade hem honom. Och vilken otrolig pärla till ponny. De har verkligen blivit bästa vänner han ock dottern och ridning har gått galant. Han älskar att hoppa och nu har vi haft honom i elva månader och det är tävlingsdebut inom några veckor. Han kommer aldrig säljas om inget jätteoförutsätt sker...
 
En talande äggkokare!:D

Hur kul låter en äggkokare liksom men om hushållet äter en del ägg så är det supersmidigt att sätta på den och så säger kokaren när äggen är löskokta, mellankokta och hårdkokta. Bara att ta av när de är som du vill ha dem. Tidigare så glömde vi dem ganska ofta på spisen och äggen blev väldigt hårda och missfärgade...

Ett stort plus är att äggen blir löjligt lättskalade.:love: Sånt irritationsmoment tidigare, halva äggen följde med skalet. :arghh:
 
En talande äggkokare!:D

Hur kul låter en äggkokare liksom men om hushållet äter en del ägg så är det supersmidigt att sätta på den och så säger kokaren när äggen är löskokta, mellankokta och hårdkokta. Bara att ta av när de är som du vill ha dem. Tidigare så glömde vi dem ganska ofta på spisen och äggen blev väldigt hårda och missfärgade...

Ett stort plus är att äggen blir löjligt lättskalade.:love: Sånt irritationsmoment tidigare, halva äggen följde med skalet. :arghh:

Finns det sådana :D

En sådan skulle kunna passa mig, har du en länk eller en bild?
 
En talande äggkokare!:D

Hur kul låter en äggkokare liksom men om hushållet äter en del ägg så är det supersmidigt att sätta på den och så säger kokaren när äggen är löskokta, mellankokta och hårdkokta. Bara att ta av när de är som du vill ha dem. Tidigare så glömde vi dem ganska ofta på spisen och äggen blev väldigt hårda och missfärgade...

Ett stort plus är att äggen blir löjligt lättskalade.:love: Sånt irritationsmoment tidigare, halva äggen följde med skalet. :arghh:
Avd. Saker jag inte visste att jag behövde men nu kommer att köpa
 
Mina tåskor! 😍
Kunde knappt gå sträckor vanliga friska kunde innan dem, numera joggar jag ett par gånger i veckan!

Det börjar bli dags att köpa nya tyvärr, jag är så kär i mina fula små blå skor!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp