Otippade bästa köpet (inte nödvändigtvist ert eget)!

Inte mitt inköp, men fick en spindelplockare i julklapp för ett par år sedan. Fick den nog mest som en kul grej (jag har lätt spindelfobi), men den visade sig funka precis så bra som utlovat. Slipper numera försöka fånga spindeln under ett glas för att sedan med bultande hjärta klämma in ett papper under och sedan bära ut.
Kvaliteten var väl inte den bästa, har haft den i ett och ett halvt år, använd ca ett dussin gånger och den börjar gå sönder. Men jag ska helt klart köpa en ny!

(Nej, döda spindeln är inte ett alternativ, det är ännu läskigare än att bära ut den.)
 
Ruben!
Hittade honom på Blocket för 10 år sedan, ett år gammal, lat, bortskämd, sur och såldes pga "allergi". Jag tyckte han var söt på bilden och köpte honom direkt 😂
Han är världens bästa hund och det kunde inte blivit bättre 😍
 
Jag va tvungen att googla det hela och stoltypen heter papasan, tydligen finns det en större/soffvariant som heter mamasan också men jag hittade inte några Svenska försäljare av den, men det är nog tur om jag ska få något gjort...
Jag spanar lite försiktigt efter om jag kan slänga min gamla fåtölj ... då skulle jag ju få plats :angel:
 
Jag spanar lite försiktigt efter om jag kan slänga min gamla fåtölj ... då skulle jag ju få plats :angel:

Alltså om det inte va för att folk får för sig att komma på besök i bland hade jag lätt slängt ut soffan för att kunna ha fåtöljen inne :angel: men jag har min utomhus istället och det är guld värt att den är så lätt att flytta.
 
En fjällrävenjacka av äldre modell köpt på Myrorna för 20 kr för typ 15 år sedan. Använder den fortfarande. Om vi pratar pris per användning slår den nog det mesta. Tyget verkar vara outslitligt, till skillnad från nyare fjällrävengrejer.
 
En fjällrävenjacka av äldre modell köpt på Myrorna för 20 kr för typ 15 år sedan. Använder den fortfarande. Om vi pratar pris per användning slår den nog det mesta. Tyget verkar vara outslitligt, till skillnad från nyare fjällrävengrejer.

Pappa köpte sin på slutet av 70-talet (eller början av 80). "Den håller ju än!", Absolut för den har typ noll slitage men kanske inte modemässigt :rofl:
 
En småsak, men... ett av mina bästa köp är en rosavit-rutig solhatt jag köpte på loppis för tio kronor.

För mig som har glasögon 99,8 % av tiden blir solglasögon svårt, så solhatt är :heart.

Som någon annan skrev, pris per användning på den där hatten slår nog det mesta! Jag vet inte när jag köpte den, men det är då MINST fem år sedan och jag bor i den varje sommar (nu lär jag väl tappa bort den för jag skriver det här, peppar peppar!).
 
Detta låter nog hemskt konstigt för (nästan) alla. Men en diskmaskin! :love: Jag har levt hela mitt liv utan diskmaskin (vi talar flera flera decennier här). Har aldrig saknat en, utan har tvärt om tyckt att det varit ganska ok och rogivande att diska (ja, faktiskt!). Sedan flyttade vi och behövde fixa ett kök. Maken föreslog att vi skulle klämma in en diskmaskin. Jag fattade inte alls, men visst kunde vi göra det om han nu så gärna ville. Och herregud! Jag ÄLSKAR den! :heart Har haft den i två och ett halvt år nu och tycker fortfarande det är löjligt roligt att fylla/tömma den. :D
 
Jag impulsköpte en katt för nio år sedan, sådär man slö söker på kattunge på blocket och där satt hon och hennes syster! Jag ringde, åkte till Ica Maxi och köpte kattlåda+mat och sen vidare till uppfödaren. Det var egentligen hennes syster jag tänkt köpa men när jag såg hennes stora ögon var jag fast :love: Hon är den envisaste, tjurigaste mest fantastiska katt jag någonsin mött och utan henne hade jag inte vart där jag är idag
 
Mina topp-tre köp:

1. Min kontinentalsäng från Eken. Alltså den har ju fått sömnen till en ny nivå. Njuter av den varje dag ❤️
2. Min br som jag sålde för två år sen. Den ökade med nästan 100% i värde under tiden jag bodde där vilket innebar att jag bodde gratis i 5,5 år och tjänade typ 10’ i månaden bara på att bo. Att jag dessutom älskade den och trivdes så bra i den är ju ett plus.
3. Solglasögon med styrka. Vet inte hur jag klarade mig innan?
 
Kanske ett par skor på tradera. Acne, Lite toffelaktiga i mocka och i en underbar blå färg. Så sköna och älskade skor för ett par hundralappar!
 
Bänkdiskmaskinen.

Utan den hade vi nog ärligt gått isär, båda avskyr att diska och det var ett störningsmoment i vardagen men så köpte vi den där fula saken och vilken grej!

När vi renoverade köket i huset senare kunde vi inte ha diskmaskin ett tag, det var en pärs!
 
1. Bord + stolar som vi köpte begagnat och sedan lyckades sälja med vinst, trots att vi inte gjort något åt dem och använt dem ganska flitigt i 4 år :angel:

2. Sängen av modell Super King Size som sambon insisterade på. Jag tyckte det var onödigt eftersom vi är knappt en tvärhand höga båda två, men herreguuuud vad underbart det är med en riktigt stor säng!

3. De svarta jeansen jag köpte på en outlet förra julen. Jag var vid det laget fruktansvärt trött på svarta jeans som aldrig höll färgen, oavsett hur mycket man betalade för dem, och hade inga förhoppningar på detta par för 350 kr. Såhär 1,5 år senare ser de fortfarande sprillans nya ut och har inte tappat någon färg alls, trots att jag använder dem minst 3 dagar i veckan och har tvättat dem säkert 10 gånger!
 
Ett par camobyxor inköpta på ett brittiskt överskottsbolag i tonåren. På 90talet kunde jag ha dom på fest på kvällen för att sen mocka stallet i dom på morgonen.
Nu efter snart 24års flitigt användande så ser dom förskräckliga ut. Tyget är tunnött, benen är avklippta och fransiga, grenen är ihopptråklad ett otal gånger och byxorna har fullt med vita färgfläckar men de är fortfarande de skönaste byxorna jag äger..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp