Otippat intresse?

Silver Girl

Trådstartare
Har du något intresse eller hobby som de flesta som känner dig inte skulle kunna gissa? Eller som bara är ovanligt?

Jag tycker det är jätteroligt att titta på skidskytte. Jag följer alla tävlingarna, har t ex nu suttit och tittat trots att ingen svensk var med idag. Hejade på Björndalen i hans sista tävling.
Då jag sällan pratar om det så är det nog få som skulle gissa det om mig. Bondade dock med en yngre kollega för några veckor sedan då vi båda visade sig se fram emot att se jaktstarten efter jobbet.
 
Alla är förundrade över mitt backhopparintresse. Jag åker runt på tävlingar och flyger tex till Polen om två veckor för att titta på tävlingar i motsvarande Liga 3 (om man jämför med fotboll). Nästa helg tar jag bilen över 50 mil och ser på tävlingar i liga 2. Sen nördar jag gärna ner mig i saker så tex igår kväll satt jag och läste regler från världscup ner till liga 4 där bara juniorer får starta. Bara för att jag vill veta, inte för att jag har så mycket praktisk nytta av det.
 
Roller derby! Nu har jag förvisso pausat, men jag hoppas kunna börja igen. Jag skulle tro att det är typ det sista folk spontant tror att jag sysslar med. Jag sticker ut bara genom att t.ex. vara typ den enda icke-tatuerade medlemmen i min förening. :D De andra är stenhårda. Jag är mer Bambi på hal is fortfarande. Men kul är det!
 
Alla är förundrade över mitt backhopparintresse. Jag åker runt på tävlingar och flyger tex till Polen om två veckor för att titta på tävlingar i motsvarande Liga 3 (om man jämför med fotboll). Nästa helg tar jag bilen över 50 mil och ser på tävlingar i liga 2. Sen nördar jag gärna ner mig i saker så tex igår kväll satt jag och läste regler från världscup ner till liga 4 där bara juniorer får starta. Bara för att jag vill veta, inte för att jag har så mycket praktisk nytta av det.
Oj, du slår mig med hästlängder 😁. Jag nöjer mig med att titta på tv.
 
Jag är nog mer sportintresserad än vad folk tror (alt. vad jag själv vill medge :o ). Skidsport, schack, ridsport och fotboll är återkommande.

Jag konsumerar också väldigt mycket brittisk media: tv, radio, podd etc. Främst komik i olika former: stand-up, satir, quizshower, populärvetenskapliga program där man tar in komiker etc.
 
Folk brukar bli väldigt förvånade när jag berättar att jag har svart bälte i en kampsport. Jag är inte särskilt atletiskt byggd (har många gånger blivit kallad för bambi) och är åt det tysta och försiktiga hållet. Men jag älskade det och tycker att det är tråkigt att det inte finns någon dojo i närheten som jag tycker är intressant för mig längre.
 
Många blir förvånade över att jag har hästar! Är en liten rund tant på 62 år så det kanske är lite oväntat...

Sen är det ju det här med mina dockskåp, det är tydligen väldigt konstigt att pyssla med. Har två stora femvånings engelska dockhus samt mitt gamla Lundby från när jag var barn.
 
Många blir förvånade över att jag har hästar! Är en liten rund tant på 62 år så det kanske är lite oväntat...

Sen är det ju det här med mina dockskåp, det är tydligen väldigt konstigt att pyssla med. Har två stora femvånings engelska dockhus samt mitt gamla Lundby från när jag var barn.
Åh, jag tyckte det lät jättekul med dockskåp :love:
 
Jag älskar sport och mästerskap. I skrivande stund tittar jag på Tour de ski.

Annars brukar många bli förvånade när de får höra att jag och sambon har båt och sportfiskar. Vi är väldigt nördiga och kollar på de flesta streams som läggs ut. Vi räds heller inga väder utan båten ligger i från tidig vår till sena hösten. Nästa år är målet att komma ut på en tävling, vilket ska bli spännande som tjej i en väldigt mansdominerad värld.
 
En del blir förvånade när jag berättar att jag håller på med keramik.
Och att jag målar om (chalk paint) gamla möbler.
Sen gillar jag gamla kristallkronor och sånt.

De flesta tror att jag har det ”vitt och fräscht” hemma och det är väl ungefär det sista vi har.

Andra intressen jag har är väl körmusik (har sjungit i kyrkans ungdomskör i över 10 år).
Kan typ alla julsånger, flera stämmor till och med, och Mozart Reqiem utantill.
Det blir de flesta rätt förvånade av.
 
En del är fascinerade av att jag älskar att sy men är ointresserad av kläder och mode. Lite motsägelsefullt men sant :D
Äsch, man kan sy kuddar, gardiner och sånt.
Jag syr också väldigt mycket i perioder men har aldrig sytt ett enda klädesplagg.
Har väl lappat ungarnas kläder på sin höjd.
 
Har du något intresse eller hobby som de flesta som känner dig inte skulle kunna gissa? Eller som bara är ovanligt?
Alltså... de flesta som känner mig tror jag vet hyfsat väl vilka intressen jag har. :) Men ok, ovanliga... flygsport (konstflyg, pylonrace mm) är väl rätt smalt, sportskytte också. Och mitt intresse för både medicin och juridik ligger klart över genomsnittet för lekmän, även om det första hänger ihop med jobbet. Sen ses nog ridning fortfarande som litet udda för en vuxen man, i synnerhet med egen häst, åtminstone utanför western och utanför elitnivå i dressyr och hoppning.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 288
Senast: Roheryn
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 492
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 107
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp