otrogen sin veterinär?

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Jag har med ljus o lykta sökt min vet både idag o nu på morgonen för att jag vill att hon ska komma ut till min häst pga misstänkt lymfangit. (dvs det är rätt bråttom).
Jag ringer som en galning, talar in på svarare osvosv men har inte fått tag på henne. Ringer då en annan vet här i stan som ska komma ut idag halv fyra.

Nu till min fundering: Hur viktigt är det att vara "trogen" sin veterinär? Hon har fört bok på honom o kommit ut till honom de senaste två åren vad det än gällde.

Med hovslagare har jag upplevt att man inte får vara "otrogen" :D, men hur är det med veterinärer eg`? :confused:
 
Ja Du. Det är väl bra det att hon, Din vet. känner Dig & hästen men. Är det så akut som Du skriver är det väl självklart att man måste kontakta en annan vid behov.
Du kan ju inte låta Din häst far illa för att hon inte har tid eller möjlighet att höra av sig. Vänd på det. Om Du väntade & det blev allvarliga komplikationer. Hur skulle Du känna då?
Lycka till med Din häst.
:angel:
 
ja, självklart är det så i detta fallet! jag menar mer i allmänhet. Hovslagare brukar bli ganska griniga om man anlitar nån annan o sen dom igen t.ex. (vilket är fullt förståeligt)
 
He, he! Jag var "otrogen" mot min hovslagare förra veckan! :cool:
Och nu har jag även "gjort slut" med honom. :D

Blev ganska irriterad på min förre hovslagare, som aldrig kunde komma ut och sko när det var dags. Utan han brukade komma 2-4 veckor senare... :crazy: Samma visa varje gång. -Jag ringer dig i slutet på veckan så får vi se.
Naturligtvis så ringde han inte. Jag ringde igen och fick till svar att han hade haft så himla mycket att göra, men han skulle höra av sig nästa vecka.
HMPF!! Tror du han gjorde det??

Förra veckan fick jag nog och ringde en annan hovslagare. Det bästa jag gjort på länge!
Han skulle egentligen resa bort när jag ringde, och vara borta i flera dagar. -Men vi kan åka lite senare, så kommer jag ut och skor dina hästar på en gång! :bow:

Dessutom fick jag reda på lite saker om mina hästars hovar. Bl.a har förre hovisen skott trångt och ena hästen har haft fång tidigare (innan jag köpte henne)...
Saker som jag inte har vetat om, då jag inte alls är så bra på detta med hovar och så litar man ju på att ens hovslagare kan sån't! :mad:

Naturligtvis så ringde min förre hovslagare igår och undrade om han skulle komma och sko?! :eek:
Ha, ha! Nej tack! :D
 
Jag tycker precis som du att hovisar är otroligt oroliga för otrogna kunder. Har haft hästar med problemhovar och hovslagaren har semester. Detta har resulterat att 3 olika hovslagare varit här de sista 2 månaderna och alla tre baktalar varann och har helt olika åsikter om hur man behandlar hovar och hovproblem. Och angående veterinären så är ju det absolut viktigaste att din häst får vård nu när det är akut men vänd dig gärna till din vanliga vetrinär för konsultation efter om du känner dig osäker. Det hade jag gjort. Hade förresten en veterinär här som missade en intrampad söm i hoven på min häst. Men jag kände på mig att det inte bara var hovömhet pga tappsko som han sa (tack och lov) så jag ringde vetrinärstationen som skickade ut en annan vetrinär som har pysslat om min pålles hovböld i 3 veckor nu. Hoppas din pålle mår bättre snart!
 
ok, då var jag otrogen min vet nyss :D

fick jättebra tips o råd av den här veterinären och hon var noggrann och duktig. så ibland lönar det väl sig att vara otrogen :p :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 751
Senast: regina11
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 632
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp