Enligt Eon är 4000 kunder strömlösa i Skåne. Men jag hittar inte alla dessa. Nån som hittar bättre? När jag kollar på kartan är det bara enstaka kunder på västsidan och sen två kommuner på nordöstra sidan med 600-1200 kunder.
 
Alltså jag förstår ingenting. När det blir storm på västkusten brukar det blåsa rejält även här men det är vindstilla och samma dimma som vi haft hela dagen.
Märkligt, men läste att flygplan inte kunde landa i Köpenhamn och omdirigerades till Göteborg.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min vän har lämnat Skottland tidigare idag och skulle till Köpenhamn, de kunde inte landa och hamnar nog snart i Oslo istället.
 
Märkligt, men läste att flygplan inte kunde landa i Köpenhamn och omdirigerades till Göteborg.

Enligt live kartan på flight radar, landar och lättar flygplanen på Kastrup som vanligt, Inga omdirigeringar där inte än så länge.

Just nu (22:40) en Swiss Airbus 220 och en Brittish Airways Airbus A-320 in för landing.
 
Senast ändrad:
Körde från Sthlm till södra Skåne i eftermiddags, började rycka ordentligt i bilen nånstans runt Markaryd och blev sen markant värre ju längre söderut vi kom. Öresundsbron avstängd från 17.30. Blåser på rejält här i södra/mellersta Skåne just nu, studsmattan har kantrat sen länge och hade varit långt in i skogen om den inte varit fastspänd i ett träd.
 
Enligt live kartan på flight radar, landar och lättar flygplanen på Kastrup som vanligt, Inga omdirigeringar där inte än så länge.

Just nu (22:40) en Swiss Airbus 220 och en Brittish Airways Airbus A-320 in för landing.
Stämmer inte helt och hållet, min väns plan blev omdirigerat för typ två timmar sedan och fick återvända till Oslo. Mellanlanda för tankning i Torp.
 
Nu har jag en kartong på drift på baksidan, men den kommer inte så långt,antingen fångas den upp av ett hundgårdsgaller eller tomtstaketet.
 
Det blåste lite skräp omkring när jag var ute, men jag gissade på att jag inte bor där Otto gillar att hänga. Tänkte sedan att det är tur att mitt flyttlass inte skulle gå kl 04 i morgon bitti från Skåne...
 
Tidigare har det spöregnat och varit uppehåll lite om vartannat. Sen började det blåsa lite och det har slutat regna. Nu blåser det mer. Ganska kraftigt men tror inte det är uppe i halv storm riktigt.
 
Mitt i Hörby och det låter som halva byn håller på och blåser bort. 🙃 Det var små virvelvindar på torget och hundarna höll på att blåsa omkull under kvällskissen. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
853
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
321
Senast: Silver Girl
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
331
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
581
Senast: Bon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp