Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ninnurur

Trådstartare
Kan vi slippa der? Eller kan man iaf tillfrågas innan man helt plötsligt får en egen tråd som man inte bett om? I mitt fall fick jag fula påhopp som orsakade mig betydligt mer smärta än info/erfarenheter. Allt pga moderatorers egna påhipp. Idioti! :yuck:
 
Problemet är ju att så många intressanta diskussionsämnen döljs i evighetstrådarna. Jag tycker Buke blivit rikare sedan moderatorerna börjat bryta ut och skapa trådar på det sätt som nu sker.
Det försvarar dock aldrig att man ger sig på folk :rage:
Skulle man inte kunna då, om man ser att en diskussion som man tycker verkar intressant, fråga om man kan göra den diskussionen till en egen.
Med en ny TS som går att fatta. För ibland i utbrutna trådar är det inte lätt att förstå TS.
 
Anledningen till att vi bryter ut trådar i mycket större utsträckning än förr är att forumet utarmas totalt om alla ämnen ryms i en handfull evighetstrådar.
Hur kul skulle Buke vara om tex Allmänt bestod av 5 evighetstrådar där alla tänkbara ämnen avhandlades?
 
Vad gäller påhopp så har jag sett fula tjuvnyp mot folk i evighetstrådar, där döljs de lättare eftersom moderatorerna förmodligen inte har järnkoll i de trådarna.
Yes. Och säger man nåt så får man heeeela gänget efter sig för att man sabbar deras "trevliga" tråd.

På samma ämne: När vi diskuterade det här en runda förra gången var det några som skrev att de inte kände sig riktigt välkomna att skriva i evighetstrådarna. Detta raljerades det friskt om i just evighetstråden. Kort sagt: sjukt jävla osympatiskt.
 
Fast har man skrivit det på ett offentligt forum så finns det ju där? Att du fick påhopp har väl ingenting med att ämnet blev utbrutet att göra?
Fast jag skrev inte en hel tråd om det. Det är en jävla skillnad.

Jag kan förstå att det behövs, men är det så svårt att fråga den som blir ts? Annars är det ju ett jävla översitteri från moderatorer imho.
 
Annars är det ju ett jävla översitteri från moderatorer imho.
"Översitteri"? Hur då? Givetvis har moderatorer rätt att bryta ut trådar.

Jag tror problemet är att ni ser er evighetstråd som lite skyddad verkstad. Vill ni skriva om saker som är jättekänsliga och privata är det kanske bättre att ni tar det i PM till varandra? Om det skrivs på Buke är det liksom en del av forumsinnehållet, vem som helst kan kommentera och tycka till om det. Det är ju nåt man okejat när man blivit medlem och börjat skriva här kan jag tycka.
 
"Översitteri"? Hur då? Givetvis har moderatorer rätt att bryta ut trådar.

Jag tror problemet är att ni ser er evighetstråd som lite skyddad verkstad. Vill ni skriva om saker som är jättekänsliga och privata är det kanske bättre att ni tar det i PM till varandra? Om det skrivs på Buke är det liksom en del av forumsinnehållet, vem som helst kan kommentera och tycka till om det. Det är ju nåt man okejat när man blivit medlem och börjat skriva här kan jag tycka.
Nej. Problemet är att jag skrev vad jag gjorde och fick några kommentarer om det, sen var jag nöjd. Nästa gång jag loggar in så är deten egen tråd där jag förkastas som förälder. Hade jag velat blåsa upp det mer hade jag gjort det själv.
Resultatet har blivit att jag skriver allt mindre på forumet. Dvs minskad aktivitet - motsatt effekt.
 
Jag kan bara hålla med dig @Ninnurur.
Jag kommer på mig själv att dra mig för att diskutera saker mer ingående och vill verkligen inte ha en massa utbrytna trådar efter mig. Vill jag starta en tråd så gör jag. Jag gillar inte tanke på att det skapas en utbruten tråd för att jag kanske diskuterar en sak med en eller två personer i en evighetstråd. Det känns som att jag inte längre helt kan styra mitt medverkade i den form jag vill på forumet. Valet om att starta en tråd tycker jag solklart ska ligga på användaren och inte en moderator som går över huvudet på en.
Jag tycker antalet diskussioner minskat sista halvåret, främst efter detta utbrytande av trådar, men det kanske är bara jag som fått den bilden?

Och detta hatet mot evighetstrådarna, vad beror det på? Är det bristen på gillanden när man skriver ett inlägg eller ? Jag kan ärligt talat tycka det är kul när det kommer in inlägg från användare som annars inte skriver i evighetstrådarna.
 
@Ninnurur Men det hade lika gärna kunnat hända i er tråd. Du valde att skriva på ett publikt forum - folk, även idioter, kan då komma att tycka till. Så är det bara. Jag förstår att det sög att den användaren (de användarna?) var såna jävla idioter men det har inte att göra med fenomenet "utbrutna trådar". Och även om det är så, vad är lösningen? Att vi har två megatrådar där alla skriver om allt? Det kommer ju fullkomligt sänka forumet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 065
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 429
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 847
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
38 910
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp