fejko

Trådstartare
Någon som handlat från dem? Jag har hittat ett viltstängsel jag vill köpa men en kollega sa att de var luriga.
 
Köpt en gräsklippare därifrån och det gick helt okej, men när jag sedan skulle köpa extra skär till den så bara skickade de dem aldrig. Fick orderbekräftelse och allt men aldrig någon sändning. Köpte via Klarna så jag förlorade aldrig några pengar, men tyckte det var himla dåligt att de inte kunde hör av sig när jag undrade. Efter väldigt lång tid svarade de att de haft översvämningar på lagret och inte skickat därför, men ingenting om att de skulle skicka senare eller så.
 
Min bror beställde ett växthus därifrån som aldrig kom. Det var dessutom väldigt dyrt och de skickade ärendet vidare till Klarna så han fick tjafsa med både företaget och Klarna innan det löste sig. Från Klarnas sida såg det så klart ut som att företaget levererat som de skulle så inget skit om dem. De höll på i månader och tjafsade och det var jurister och sådär inblandade.

Däremot vet jag att min andra bror har en (nära) kollega vars fru råkat beställa därifrån innan hon fattade att det var det företaget som strulat så. Men hon fick sitt växthus helt normalt. Men jag hade inte vågat beställa något därifrån med tanke på historiken min bror hade med dem.
 
Jag drar mig för att handla från den typen av portaler, utifrån min uppfattning att de inte är butiker utan snarare just portaler. En ganska generisk websida med butiksfunktionalitet, kopplad till en lika generisk inhyrd logistiklösning med lager och distribution, och i bästa fall något avtalat serviceföretag. Andra liknande exempel är Chilli, Trademax m fl.
Smidigt vid enkla köp där inget strular, ett rent h-e så fort minsta detalj strular.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag jobbar i en liten stad och frågade mina kollegor var jag kunde köpa sand för halkbekämpning, alltså hem till min gård. Alla sa att...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
576
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
534
Senast: Murray
·
Tjatter Jag blev precis lurad av Liseberg/Grand Curiosa Hotell på Instagram :D De ska införa en gratis rumstyp sponsrad av olika företag. Mitt...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 689
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp