SMHI-prognosen ser inte så skrämmande ut här, upp till 20 m/s i byarna resten av dagen. Inte så farligt med Skånemått mätt. Upp till 22 i morgon, lite värre. Tar in hästarna tidigare men ännu ingen fara, de får gå till i eftermiddag.

Tågen i morgon är redan delvis inställda och ersatta med buss så mailade nyss chefen för tillstånd att jobba hemifrån, annars blir det en dryg resdag. Jag brukar dra igång murspisen och elda lite extra när det blåser hårt. En värmande gryta eller soppa och lite nybakat bröd, så kan det bli riktigt mysigt. :)
 
Också Östergötland och här har det just börjat friska i rätt rejält. Fast jag bor ju på en kulle på slätten. Men vi skulle inte drabbas så hårt av stormen, det ska väl bara blåsa typ 8-10-12 m/s.
 
Inget oväder i vid gränsen Uppland-Västmanland, men så har det inte varnats för att det ska bli något här heller.
Solig morgon men börjar nu dra in lite moln och svag vind.
Prognosen ser ju ganska snäll ut också..
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200209-110445.png
    Screenshot_20200209-110445.png
    72,1 KB · Visningar: 40
Skulle vara storm här (Göteborg) från lunchtid men märker än så länge bara av regn och lite vanlig göteborgsk blåst...
 
Blev genomblöt på promenaden och hade egentligen tänkt cykla och köpa hundmat men tror det räcker med att cykla till jobbet. Får bli torrfoder och så hoppas jag det lättat tills imorgon.
 
Rätt friskt just nu vid Hallandskusten, hästarna togs in för en timme sen. Byar uppåt 27 väntas framåt kvällen men det borde inte vara nån större fara. Det enda litet trista är att vinden och regnet smiskar stenhårt rakt mot söderfasaden på huset så det trycks in regnvatten i varenda mikroskopisk springa vid fönster- och dörskoningar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 314
Senast: Scata
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
14 899
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp