P

pufffan

Vilket oväder vi har haft hoss oss. Har ni med haft det? Här har det blåst och snöet och på samme gång varit kallt. Två dager var det så usligt väder så jag tog int Kotte till Valdemar. Antonsson ringde och bad mig stanne hemme så far han etter mjölka åt mig. Det var väldigt vänligt av han tyck jag. Men det var lit trist att int få sitte ena stund hoss Valdemar och prate bort en stund. Hur gör ni mine venner då det är uslig väder ut? Låter ni era häster vile eller far ni iväg till ett sådant körehus?
Vill bare skriv av mig lit.
Rut.
 
Sv: Ovädret.

Här längst ner i Skåne där jag bor har vi milt 10-14 + och blåst o regn. Som tur är har vi ridhus men vi är ute och rider också. Är det för mkt blåst=storm så blir det till att vila . Ta det försiktigt i snön o ta väl hand om dig och Kotte och hoppas ni får bättre väder så du kan få en pratstund med Valdemar.
 
Sv: Ovädret.

Förr körde jag oavsett väder, men numer är det bara att erkänna att jag blivit för bekväm. Det är så lätt att hitta på svepskäl för att inte hämta in häst, sela på, spänna för och ge sig iväg ut för en timme eller två. Regn, blåst, bromsar, mygg, mörker, hungrig, fikasugen, ont i benen, usch ja, så svårt det blivit. :angel:

LIA
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 838
Senast: Efwa
·
P
Körning Idag när jag och Kotte skull fare till Valdemar etter mjölk så var Kotte konstig. Jag begrip mig int på han. Han hade huvudet högt som...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: AKB
·
P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: tirnanog
·
P
Körning Idag så är jag så glader. Pojka va förbi ena runde i går. Då frågade dom om vi int kund fire julen här hoss mig. Det var så länge sedan...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp