Oväntade glädjeämnen

Ett väldigt oväntat glädjeämne igår, var att jag försov mig 😅 Nånting hade blivit fel med mina alarm, och det tajmades med att hundarna var med mina föräldrar, så jag vaknade av att det var ljust ute vid halv nio 😆Tack och lov hade jag första mötet vid tio, och hann gott och väl, och kände mig så utvilad för första gången på länge, så det var faktiskt riktigt positivt :D
 
Att dotterns försäljning av granar/granristomtar/kransar verkligen uppskattats. Många människor okända som kända har handlat och att hälften ca 4000 kr ska skänkas till änglar mot cancer 🥰 Kan blir mer för nu går det åt granar (Jag är värsta granupphittaren på våra marker)
 
Hade blindtest med min kollega. Först tre olika sorters julmust, där fick vi ett rätt var. Sedan choklad. Jag bankade på dem först (roligt i sig bara det) för att få en någorlunda likvärdig form. Center, Plopp, Japp och Mars. Kollegan fick rätt på Ploppen. Jag fick rätt på alla 😎
 
Igår var jag och killen jag träffar på besök hos hans mor och syster. Där fick jag oväntat ungefär världens bästa julklapp!

Vi är där ibland för att äta middag och spela lite brädspel, och hans mor är otroligt glad åt att ha någon att bjuda på te :rofl: Hon har världens mest perfekta tekoppar, de är såå sköna att hålla i, helt perfekt storlek och form och även om porslinet är tunt så känns det starkt. Jag har frågat vad det är för märke och var man köper sådana, men eftersom den enda butik hon kände till är inne i stan så har jag inte kommit iväg dit.

Nu fick jag en sådan kopp, och en med ett otroligt fint mönster i min absolut favoritkombination av färger. Jag hade ingen aning om att de fanns i så fint utförande!

Den koppen kommer jag vara väldigt, väldigt rädd om. Har också googlat lite för att kolla om det finns fler koppar i den serien som är lika fina, men dels var ingen annan lika fin och dels kostar de otroligt mycket (jämfört med mina vanliga tekoppar från ica...) så ehm, jag är väldigt glad åt att bara ha en :D

Längtar till ikväll när jag ska inviga den. Måste bara klura ut vilket te som blir det bästa att dricka då.
 
Mitt i en del strul med hästen där jag fokuserat på nästan allt annat än träningen så har jag från flera olika håll fått höra hur fint han utvecklar sig. Jag har fått beröm för hur hans överlinje blir bättre, hur gångarterna blir mindre markbundna och vi har lyckats med att byta vilket varv det går bäst i i ridningen.
 
Jag fick ett helt flådigt julbord av min kombo! Blev så himla glad för jag har verkligen ingen ork och tänkte bara skita i julmat, men nu har jag allt från granskottsgravad gös, via björnpastrami till ankbröst och rommarinerade hallon (samt allt däremellan inklusive en hel skinka!). :d
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp