Oväntade glädjeämnen

Är nöjd och glad med mig själv, ordnade lite juldekorationer här hemma efter middagen idag. Jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag tar aldrig itu med sånt på dagarna så jag gjorde det på kvällen istället, kändes bra, skönt och roligt att jag fick det gjort och har faktiskt hjälpt till med det 😊 Och nu har jag läst den här tråden samtidigt som jag lyssnat på Fredlig sömnmusik - Vit snö på youtube så nu känns det extra bra 🥰
 
Kompisen bjöd med mig på en adventskonsert i en kyrka. Efteråt stannade vi och och pratade med en i orkestern. Han bjöd med oss till kören och orkesterns julbord. Väldigt god mat, massor v fnitter och skratt. Jag har skratta så jag har lite ont i magenoch är jättemätt. Och glad.
Vi som bara skulle lyssna på konsert :)
 
Fick en blomma av en resenär igår 🥰 Hon klev på med blomman i famnen, jag skojade lite och frågade om den var till mig.
"Vet du, ja, du får den "
"Nämen, jag skojade bara. Du behöver inte ge mig den"
"Jo, jag vill det. Du är alltid en solstråle, du förtjänar den"

Blev jättejobbigt, jag skojade ju bara 😳

Tyvärr visade det sig att den är giftig för katter, så min hyresvärd fick den istället. 2 av mina skrällen smakar gärna på blommor, den ena käkade upp 2 palettblad för mig. Så vågade inte ta hem den.
20211127_141531.jpg
 
Fick en blomma av en resenär igår 🥰 Hon klev på med blomman i famnen, jag skojade lite och frågade om den var till mig.
"Vet du, ja, du får den "
"Nämen, jag skojade bara. Du behöver inte ge mig den"
"Jo, jag vill det. Du är alltid en solstråle, du förtjänar den"

Blev jättejobbigt, jag skojade ju bara 😳

Tyvärr visade det sig att den är giftig för katter, så min hyresvärd fick den istället. 2 av mina skrällen smakar gärna på blommor, den ena käkade upp 2 palettblad för mig. Så vågade inte ta hem den.Visa bifogad fil 80346

Pay it forward :heart Gor nagot for en totalt okand ... betala kaffet for den bakom i kon, eller liknande.
 
Det här var ingen sån grej, dock.

Fast nagon gjorde nagot som gjorde dig glad ... Det ar sjalva grejen med "pay it forward" ... Om jag betalar kaffet for kunden bakom sa sager jag inte att de ska "pay it forward" ... jag betalar och kor/gar vidare innan de hinner upptacka det oftast.
Hon tyckte uppenbarligen att du var sa glad och trevlig att du fortjanade blomman ... pay it forward och ge nagon du uppskattar en kopp kaffe, blomma, komplimang, eller kanske bara ett leende. Det finns manga satt. :heart
 
Fast nagon gjorde nagot som gjorde dig glad ... Det ar sjalva grejen med "pay it forward" ... Om jag betalar kaffet for kunden bakom sa sager jag inte att de ska "pay it forward" ... jag betalar och kor/gar vidare innan de hinner upptacka det oftast.
Hon tyckte uppenbarligen att du var sa glad och trevlig att du fortjanade blomman ... pay it forward och ge nagon du uppskattar en kopp kaffe, blomma, komplimang, eller kanske bara ett leende. Det finns manga satt. :heart

Jag bjuder på leenden, trevligt bemötande och trygga resor hela tiden. Hoppas det betyder nått.
 
Jag sydde två selar till hundarna idag, visst, det blev lite tokigt med några sömmar (dock inget som syns om inte ett proffs tittar nääära) men de sitter SÅ mycket bättre än väntat. Helt otroligt hur bra det blev :D Känner mig oerhört nöjd. Det var länge, länge sedan jag sydde klart något jag påbörjat och den här modellen på sele har jag inte provat innan.
 
Snö och minusgrader och storebror råkar vara ledig denna veckan så han ska komma och hjälpa mig ta ner träd i några dagar. Ska bli så roligt att få göra något tillsammans (och visa pappa att vi visst det inte bara är bortskämda ungar som sitter vid datorerna hela tiden:o:laugh:).
 
Men va f------n
Fått brev från sjukresor att min ansökan om ersättning inte beviljats. Avslaget motiveras med att jag har tillgång itll kollektivtrafik. Och " Du får acceptera att komma till/från ditt vårdbesök med allmän kollektivtrafik upp till 2 timmar efter ditt planerade vårdbesök"

Jag har intyg på att jag är i riskgrupp och regionen har beslutat att riskgrupper får bilersättning från första kilometern eftersom vi inte bör åka kollektivt. Goddag yxskaft. Samt at jag tycker brevet har en snorkig ton :meh:
Morr.

Jag har mailat och bestridit.
 
Men va f------n
Fått brev från sjukresor att min ansökan om ersättning inte beviljats. Avslaget motiveras med att jag har tillgång itll kollektivtrafik. Och " Du får acceptera att komma till/från ditt vårdbesök med allmän kollektivtrafik upp till 2 timmar efter ditt planerade vårdbesök"

Jag har intyg på att jag är i riskgrupp och regionen har beslutat att riskgrupper får bilersättning från första kilometern eftersom vi inte bör åka kollektivt. Goddag yxskaft. Samt at jag tycker brevet har en snorkig ton :meh:
Morr.

Jag har mailat och bestridit.

Tror detta borde vara i en annat tråd! Stör-tråden känner jag spontant 🤬
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 053
Senast: MML
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp