Oväntade glädjeämnen

Ceta

Trådstartare
Jag har legat hemma sjuk ett par dagar och kollat på Legomasters Australien, och kan inte låga bli att bli mysigt glad av att (den manlige) domaren blir så rörd varje gång han skickar hem ett lag att man hör och ser att han är på gränsen till tårar :love:

Så, vad har du blivit oväntat glad av senaste tiden?
 
Interimsstyrelsen i nystartade föreningen. Några gubbs, jag och ett par kvinnor till. Stämningen är glad och skämtsam. Glatt och varmt skämtande med varann, och fullt av goda idéer om hur vi ska driva detta framåt.

Och grannens son som är i nedre tonåren som fick reda på att jag har kassa njurar. Kan man dö av det? .Men hur blir det då med Torsten?Ja svarade grannen man kan dö av det, men det ska tanten inte, hon ska få hjälp och bli frisk. Men OM sa sonen, om tanten dör så kan vi ta hand om Torsten. Gullekillen :heartheart:heart
 
Jag tycker att livet är fullt av oväntade glädjeämnen nu.

Kom hem och hittar torkade oxöron till hunden i min brevlåda. Gåva från grannen som köper hundrapack från Tyskland. :love:

Dessutom får jag B&B-gäster i lilla stugan i helgen. Lite oväntad förstärkning i kassan. :up:
 
Jag förväntade mej en snordyr veterinärräkning. Det fick jag åxå, men 3000kr mindre än jag förväntat mej.

Hittade en oöppnad Lindt choklad mellan sätena i bilen. Var ren tillfällighet att jag tittade just där. Tyckte pappret inte såg ut att vara öppnat och det var det inte heller. Fattar inte hur jag kunde ha missat den. Helt olikt mej. Sen var det inte alls gott med choklad idag men bara att jag hittade den kändes lite uppmuntrande i allt elände nu.
 
Husets treåring kom in till mig och ville läsa saga innan hon skulle lägga sig tidigare idag. Sånt mys! Det är första gången hon bjudit in sig själv till mig.

Jag blev så glad att det blir en sväng förbi bybibblan imorgon som lägligt är öppen imorgon (bara en halvdag/v), så att jag har ett litet lager till framtida sagostunder.
 
Jag har sedan 6 månader börjat lära mig ett nytt språk, och jag är glad för de små framstegen varenda dag. Just nu lyssnar jag på musik på det nya språket, och jag förstår nästan alltihop. Det är ett starkt ljus i mörkret för mig.
 
Jag har legat hemma sjuk ett par dagar och kollat på Legomasters Australien, och kan inte låga bli att bli mysigt glad av att (den manlige) domaren blir så rörd varje gång han skickar hem ett lag att man hör och ser att han är på gränsen till tårar :love:

Så, vad har du blivit oväntat glad av senaste tiden?
Åh älskar Legomasters Australien ❤. Klart bästa av alla som finns. Roligare deltagare och programledare än i något annat land.
 
Jag har legat hemma sjuk ett par dagar och kollat på Legomasters Australien, och kan inte låga bli att bli mysigt glad av att (den manlige) domaren blir så rörd varje gång han skickar hem ett lag att man hör och ser att han är på gränsen till tårar :love:

Så, vad har du blivit oväntat glad av senaste tiden?
Det är ett ljuvligt program. Älskar Brickman!

Jag är glad över att det har snöat. Jag hade väntat mig några veckor till av stenhårt underlag och mörker.
Men nu blev det vitt och vackert.
 
Jag är glad för att jag ska hem till en vän och äta middag ikväll!
Känner mig överlag hängig för att det känns som att jag står och trampar på samma ställe u livet, både privat och i jobbet, samtidigt som livet är ganska bra (frisk, bra lgh, vänner, inte så stressigt på jobbet), så försöker bli bättre på att vara glad för det jag ska vara glad för
 
Åh älskar Legomasters Australien ❤. Klart bästa av alla som finns. Roligare deltagare och programledare än i något annat land.
Verkligen! Har bara sett svenska ich Australien än så länge, men det är så mysigt! Samma med Masterchef, där tittar jag uteslutande på det australiensiska, för alla är så härliga mot varandra och domarna (även de nya) är liksom schysta och skapar inte komplotter och sånt :love:
 
Verkligen! Har bara sett svenska ich Australien än så länge, men det är så mysigt! Samma med Masterchef, där tittar jag uteslutande på det australiensiska, för alla är så härliga mot varandra och domarna (även de nya) är liksom schysta och skapar inte komplotter och sånt :love:
Jag gillar USAs Legomaster också väldigt mycket, där är programledaren Will Arnett som jag finner väldigt rolig.
 
Så, vad har du blivit oväntat glad av senaste tiden?

Chefen på mitt nya extrajobb :heart

Vet inte om hen är synsk eller bara har intuitiv tajming, men har en tendens att alltid komma med glada tillrop och pepp när det behövs som bäst utan att hen är medveten om mitt pissiga privatliv i övrigt. Kommer dessutom in i mitt liv i form av en riktigt god vän i en tid där precis allting i livet är förjävligt och totalt värdelöst. Ser hen i första hand som en vän och inte som en chef, mkt märklig känsla.
 
Jag har legat hemma sjuk ett par dagar och kollat på Legomasters Australien, och kan inte låga bli att bli mysigt glad av att (den manlige) domaren blir så rörd varje gång han skickar hem ett lag att man hör och ser att han är på gränsen till tårar :love:

Så, vad har du blivit oväntat glad av senaste tiden?
Åh gillar Legomasters! Australien och Sverige, på olika sätt.

Ett lätt snötäcke har gjort mig glad.

Och oväntat glad i morse av en vacker rosa morgonhimmel.
 
Jag gillar USAs Legomaster också väldigt mycket, där är programledaren Will Arnett som jag finner väldigt rolig.
Åh, det låter ju bra! Har inte vågat kolla än, då jag var rädd att det skulle vara så mycket brötigare och elakare stämning som många amerikanska tävlingsprogram är..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp