Oväntade glädjeämnen

Chefen på mitt nya extrajobb :heart

Vet inte om hen är synsk eller bara har intuitiv tajming, men har en tendens att alltid komma med glada tillrop och pepp när det behövs som bäst utan att hen är medveten om mitt pissiga privatliv i övrigt. Kommer dessutom in i mitt liv i form av en riktigt god vän i en tid där precis allting i livet är förjävligt och totalt värdelöst. Ser hen i första hand som en vän och inte som en chef, mkt märklig känsla.
Wow! Det förstår jag att du är glad över, det låter ju som en fantastisk chef 🤩
 
Själv blir jag varm i hjärtat idag när mina hundar vill ligga riktigt nära och gosa 😍 Är hemma sjuk för sjuttioelfte dagen i rad (känns det som) och hundarna är verkligen ljusglimten i det!
0423C50A-92CB-47EC-A52F-A5F1F0F27446.jpeg
 
Jag lärde mig göra egen chai latte igår med sojamjölk som jag skummade, riven ingefära, kanel, kardemumma, svart te och kokade på spisen. Det blev så fruktansvärt gott. Så gott att jag nästan känner att det bara måste vara till speciella tillfällen. Men det går ju att hitta någon anledning varje dag oavsett hur jag mår så då får jag alltså sörplata chai latte hur mycket som helst. :banana:
 
Jag lärde mig göra egen chai latte igår med sojamjölk som jag skummade, riven ingefära, kanel, kardemumma, svart te och kokade på spisen. Det blev så fruktansvärt gott. Så gott att jag nästan känner att det bara måste vara till speciella tillfällen. Men det går ju att hitta någon anledning varje dag oavsett hur jag mår så då får jag alltså sörplata chai latte hur mycket som helst. :banana:

Låter ju helt fantastiskt gott! :d
 
Jag är glad för att jag ska hem till en vän och äta middag ikväll!
Känner mig överlag hängig för att det känns som att jag står och trampar på samma ställe u livet, både privat och i jobbet, samtidigt som livet är ganska bra (frisk, bra lgh, vänner, inte så stressigt på jobbet), så försöker bli bättre på att vara glad för det jag ska vara glad för
Åhhh vad jag känner igen mig! Känner lite lika, att jag bara står och stampar, vaknar, jobbar, pluggar, lagar mat, går och lägger mig, sen börjar det om. Händer liksom inget kul alls, men samtidigt så är ju livet bra som det är? Försöker också tänka att jag måste bli bättre att vara glad för det jag har istället för att nästan söka efter något nytt och spännande bara för att få någon kick i livet.

Jag har längtat som en galning till att börja få julpynta, nu när den veckan väl har kommit så är det mest ”meh?! :meh:” sen längtar jag till julen, men kommer bli samma sak där, några dagar innan så ”stänger jag av”.

Det är som om jag tycker livet är tråkigt när jag inte har något att längta efter, när det bara flyter på liksom, fast det ska jag ju egentligen vara tacksam för som sagt.

Men tack vare ditt inlägg så känner jag mig faktist lite gladare över att jag inte är ensam att känna så här! :angel::D Jag ska nog ta och bjuda hem vännen på middag här framöver jag med, känns som om vore en frisk fläkt just nu!
 
Jag mötte nyligen den musiklärare som jag hade när jag gick i lågstadiet! Han är sig lik, men tydligen känner han igen mig också :D Vi pratade en stund, han är otroligt trevlig. Han berättade att jag var lätt att komma ihåg för att han imponerades av hur mycket jag tyckte om djur och så sa han att jag nog är otroligt mycket mer musikalisk än vad han då hade förstått :D Det var jättekul verkligen.
 
Justja, idag när jag och killen jag träffar var inne i stan så knatade vi in i en godisbutik. Där hade de polkagrisar, olika sorters kolor och lite annat också som passade in. Planen var att köpa just polkagrisar. Meeen så kom vi in i butiken och direkt mötte en i personalen oss och frågade om vi ville smaka gräddkola. Självklart ville vi det! Det brukar vara hur gott som helst.

Och alltså, vilken gräddkola :eek: :love: Den var lite bökig att öppna, men sedan luktade den fantastiskt, smakade om möjligt ännu mer fantastiskt och var i helt perfekt konsistens och storlek på godisbit. Jag har aldrig ätit något så gott i hela mitt liv, och planerna på att köpa polkagris försvann snabbt. Istället köpte jag tre påsar av dessa gräddkolor :o Jag är världens godisgris, men visste knappt att godis kan vara såhär gott. Aldrig mer lösgodis i mataffärerna för min del i alla fall. Inte en chans.
 
När jag var liten åkte vi ofta i till Lund för att se på när de tände ljusen i det stora trädet till advent. Man frös och drack glögg och väntade med spänning på ljuständningen. Vet inte om traditionen finns kvar, om det är någon i vårt stressade samhälle som har tid att stå o vänta på ett träd, men jag och min man fick för oss att göra något liknande hemma i vår villaträdgård. Bjöd in grannarna i gatan, klädde trädet, inhandlade glögg och väntade med spänning på om folk skulle tycka vi var dumma i huvudet eller att det var en rolig grej. Vi har bott i huset i snart tre år, men känner inte alls grannarna. Man hejar när/om man ses, det är allt. Men det kom jättemycket folk! 30 personer minglade runt på gatan och pratade med folk de aldrig pratat med förut. Jag blev helt överväldigad av alla människor. Att man kan ha så mycket trevligt folk runt sig utan att veta om det. :love: När de gick hem så sa flera stycken att de såg fram emot nästa år, så detta får vi försöka göra om igen.
 

Bifogade filer

  • 20211121_181458.jpg
    20211121_181458.jpg
    336,5 KB · Visningar: 87
Justja, idag när jag och killen jag träffar var inne i stan så knatade vi in i en godisbutik. Där hade de polkagrisar, olika sorters kolor och lite annat också som passade in. Planen var att köpa just polkagrisar. Meeen så kom vi in i butiken och direkt mötte en i personalen oss och frågade om vi ville smaka gräddkola. Självklart ville vi det! Det brukar vara hur gott som helst.

Och alltså, vilken gräddkola :eek: :love: Den var lite bökig att öppna, men sedan luktade den fantastiskt, smakade om möjligt ännu mer fantastiskt och var i helt perfekt konsistens och storlek på godisbit. Jag har aldrig ätit något så gott i hela mitt liv, och planerna på att köpa polkagris försvann snabbt. Istället köpte jag tre påsar av dessa gräddkolor :o Jag är världens godisgris, men visste knappt att godis kan vara såhär gott. Aldrig mer lösgodis i mataffärerna för min del i alla fall. Inte en chans.

Jag vill också smaka gräddkola som får en sådan beskrivning… :cautious: Kan vi få en bild av dessa, eller åtminstone namnet på underverket? :D
 
När jag var liten åkte vi ofta i till Lund för att se på när de tände ljusen i det stora trädet till advent. Man frös och drack glögg och väntade med spänning på ljuständningen. Vet inte om traditionen finns kvar, om det är någon i vårt stressade samhälle som har tid att stå o vänta på ett träd, men jag och min man fick för oss att göra något liknande hemma i vår villaträdgård. Bjöd in grannarna i gatan, klädde trädet, inhandlade glögg och väntade med spänning på om folk skulle tycka vi var dumma i huvudet eller att det var en rolig grej. Vi har bott i huset i snart tre år, men känner inte alls grannarna. Man hejar när/om man ses, det är allt. Men det kom jättemycket folk! 30 personer minglade runt på gatan och pratade med folk de aldrig pratat med förut. Jag blev helt överväldigad av alla människor. Att man kan ha så mycket trevligt folk runt sig utan att veta om det. :love: När de gick hem så sa flera stycken att de såg fram emot nästa år, så detta får vi försöka göra om igen.
Men vad glad jag blev av att läsa det!
 
När jag var liten åkte vi ofta i till Lund för att se på när de tände ljusen i det stora trädet till advent. Man frös och drack glögg och väntade med spänning på ljuständningen. Vet inte om traditionen finns kvar, om det är någon i vårt stressade samhälle som har tid att stå o vänta på ett träd, men jag och min man fick för oss att göra något liknande hemma i vår villaträdgård. Bjöd in grannarna i gatan, klädde trädet, inhandlade glögg och väntade med spänning på om folk skulle tycka vi var dumma i huvudet eller att det var en rolig grej. Vi har bott i huset i snart tre år, men känner inte alls grannarna. Man hejar när/om man ses, det är allt. Men det kom jättemycket folk! 30 personer minglade runt på gatan och pratade med folk de aldrig pratat med förut. Jag blev helt överväldigad av alla människor. Att man kan ha så mycket trevligt folk runt sig utan att veta om det. :love: När de gick hem så sa flera stycken att de såg fram emot nästa år, så detta får vi försöka göra om igen.

Men åh vad mysigt!
 
När jag var liten åkte vi ofta i till Lund för att se på när de tände ljusen i det stora trädet till advent. Man frös och drack glögg och väntade med spänning på ljuständningen. Vet inte om traditionen finns kvar, om det är någon i vårt stressade samhälle som har tid att stå o vänta på ett träd, men jag och min man fick för oss att göra något liknande hemma i vår villaträdgård. Bjöd in grannarna i gatan, klädde trädet, inhandlade glögg och väntade med spänning på om folk skulle tycka vi var dumma i huvudet eller att det var en rolig grej. Vi har bott i huset i snart tre år, men känner inte alls grannarna. Man hejar när/om man ses, det är allt. Men det kom jättemycket folk! 30 personer minglade runt på gatan och pratade med folk de aldrig pratat med förut. Jag blev helt överväldigad av alla människor. Att man kan ha så mycket trevligt folk runt sig utan att veta om det. :love: När de gick hem så sa flera stycken att de såg fram emot nästa år, så detta får vi försöka göra om igen.
Samvaro är den bästa sortens tillvaro :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp