H

Hrima

Är det ovanligt när en 1-åring inte har lärt sig att gå än?
När brukar barn lära sig att gå :confused:
 
Sv: Ovanligt?

Jag tror att vår lilla gosse var 13 månader innan han gick. Han fick ta det helt i sin egen takt. Sprang ju rätt mycket med gåstolen så han var helt enkelt lite lat och ville inte gå utan den.

Han började däremot prata lite vid 1 år, så det var han tidigare med. Utveckling är tydligen väldigt olika från barn till barn, du behöver säkert inte vara orolig.
 
Sv: Ovanligt?

Barn bör ha börjat gå innan dom fyllt två år. Ta det lugnt, alla barn tar saker i den takt dom behöver, min tös började gå när jag slutade amma henne vid 18 månaders ålder ca.
 
Sv: Ovanligt?

min dotter är tidig med motoriken och var elva månader när hon började gå ordentligt men är däremot lite sen med språket.
på bvc förklarade dom att det är väldigt svårt för ett barn att utveckla både motoriken och språket samtidigt så det brukar bli antingen eller så att säga.

alla barn är olika och gör saker i sin egen takt och ett år tycker jag absolut inte är något att oroa sig över.
 
Sv: Ovanligt?

Vår ena dotter gick först när hon var 16 månader fram tills dess så rumphasade hon.

Den andra gick runt ett år. Så skillnaden kan var stor.
 
Sv: Ovanligt?

Min syster var 18 månader innan hon började gå... Före gåendet så rumphasade hon sig fram... Bvc var helt förfärade över det hela...

Hon blev remissad till en barnläkare som talade om att det var helt normalt... Det visade sig sedan att det var en bekants bekant och att läkaren själv inte hade börjat gått förräns efter 18 månader, så han kunde ju inte säga nåt annat... ;) ;) ;)
 
Sv: Ovanligt?

Jag tror inte att det är ovanligt. Vår pojke började gå när han var 14 månader. Jag upplever inte honom som sen.
 
Sv: Ovanligt?

Svärmor har 4 barn som skolades in på förskolan mellan 12-14 mån ålder som inte lärt sig gå.
 
Sv: Ovanligt?

har en som gick före 10 månader och min kompis barn gick vid 18 mån.. när båda var 2 år så kan jag inte säga att dom var olika.. fast de ena var tidigare än den andra ;)
 
Sv: Ovanligt?

Jag gick när jag var 8 månader, min dotter lärde sig gå veckan innan sin 1-årsdag, min systerson var 17 månader när han gick sina första steg... Tror det är väldigt individuellt, och inget är mer rätt än något annat, barn utvecklas i olika takt helt enkelt.
 
Sv: Ovanligt?

Jag var 13 månader när jag lärde mig gå, men då trollade jag knappt en gång efter det, så jag väntade helt enkelt tills jag var helt säker på att lyckas...;).

Sambon var också över året.

Sambons mormor däremot berättade att hon börjat gå vid 8 månader.

Få se hur det blir med h*n som ligger i min mage....
 
Sv: Ovanligt?

Nej, det är inte ovanligt. Det är så enormt individuellt.

Elis gick själv när han var 15 månader, och började gå med stöd någon månad innan. Han gick aldrig utmed möblerna.

Alvin började gå med stöd vid tio månader, och nu vid ett år går han utmed möblerna. Tror det dröjer ytterligare någon månad innan törs släppa.
 
Sv: Ovanligt?

*kl*

Min son är 9 ½ månad och går längs möbler och med gåvagn. Tror inte det dröjer jättelänge till innan han går själv.

Jag lärde mig gå sent (problem med höfterna), min bror var inte jättetidig han heller men min syster lärde sig tidigt.

Det är väldigt individuellt.
 
Sv: Ovanligt?

Båda mina barn har börjat gå vid 14 månader, det är inte särskilt sent tycker jag. Det är ju enormt olika, kanske att medel ligger runt ett år men det finns ju gott om utrymme för variation :laugh:
 

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 282
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 088
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp