Ovisshet suger bäver...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har mannen så ont att morfinet inte hjälper :( Senaste röntgen visade inte på någon som helst tillväxt, så vi har väl tagit det rätt lugnt, men sen annandag jul har det varit jättedåligt. Visst, han har haft upp och ner hela tiden och jag vill att det ska vara så nu med, att snart blir han smärtfri igen. Han tror inte det, för morfinet hjälper inte alls, han har aldrig haft så här ont :cry::cry::cry: Han säger typ, -Att nu går det utför. Men jag vill inte det!!!!! Jag vill ha kvar honom, jag vill inte att han ska ha ont..

Är det någon som vet om maxdos morfin? ASIH säger -Överskrid inte 130 mg, men inte mer info än så.
 

Kombinationen morfin/paracetamol är ofta ruskigt effektiv, administreras dygnet runt enligt schema, därtill ger man vb vid smärtgenombrott.
A o O är att förhindra smärtgenombrott så gott det går.

Tyvärr är det nu helg så det kan vara knepigt att få något annat, effektivare utskrivet, i värsta fall administration via akuten? Tänker på morfin/scopolamin.
:heart
 
Kombinationen morfin/paracetamol är ofta ruskigt effektiv, administreras dygnet runt enligt schema, därtill ger man vb vid smärtgenombrott.
A o O är att förhindra smärtgenombrott så gott det går.

Tyvärr är det nu helg så det kan vara knepigt att få något annat, effektivare utskrivet, i värsta fall administration via akuten? Tänker på morfin/scopolamin.
:heart
Jo morfin + alvedon har administrerats enl schema, men nu funkar det inte längre. Han har dessutom fentanylplåster på det...
Tack för tipset på morfin/scopolamin :love:
 
Är det ett alternativ att åka in akut? Akutplats på hospice för smärtlindring (jourläkare får ordna det)? Inte ovanligt att ASIHs patienter får ligga några dagar på palliativ vårdavdelning pga akut försämring, sedan åka hem igen när de förbättrats.
Ska kolla det!
 
Finns ingen maxgräns inom palliativården där jag har arbetat . Kontakta omgående ASIH för ev inläggning så de kan optimera smärtlindringen ev pump. Finns mycket att göra där. Klart deras jour kan ordinera annan smärtlindring Ge inte upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 326
Senast: Flixon
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 853
Senast: Yrsel
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 408
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 386
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp