Bukefalos 26 år!

A

Amia

Nån som vet va man kan hitta en bildpå honom? skulle bli jätteglad! :bow:

M

MarieM

Hej!

Det kanske blir lättare om du skriver vilken ras det rör sig om....!

/Marie

M

Magdalena

Det är möjligtvis inte ett sto som heter Ozette... det låter mer som ett stonamn. Hittar en Ozette som är stambokförd, Ozette 15121 f.1977 e.Optimist 443 u.Mikette 10331 e.Callaghan 460.

Var har du hittat namnet? Då blir det lättare att avgöra om det kan vara rätt.

A

Amia

Det e Morfarn till den hästen som jag gillar här på skolan!!

M

Magdalena

Är du säker? Det finns ingen hingst som heter så i halvblodsaveln, och namn som slutar på -ette är i de allra flesta fallen ston. Kan de inte ha skrivit pappa och mamma på skylten istf pappa och morfar? Vad heter hästen och vad har den för pappa?

A

Amia

Hästen heter Masaii och är efter Magrittte på Masaiis "tavla" han har på boxdörren står det Magritte - Ozette

M

Magdalena

Det låter som om den som gjort skylten skrivit pappa och mamma faktiskt. Vet du vilket år hästen är född?

M

Magdalena

Japp, då stämmer det. Ozette 15121 fick 1194 ett brunt hingstföl e.Magritte.

Ozette är i.Optimist u.Mikette 10331 e.Callaghan 460 u.Maggie 5997 e.Gaspari 340.

Ägaren finns i Kristianstad.

L

Loglady

Ozette är Masai`s mamma inte morfar. Jag minns dock inte vad det var mer än Magritte i honom. Den som har gjort skylten har gjort fel.

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
2 222
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
2 240
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
340
Kropp & Själ Det började jag fundera på för ett tag sedan, när nu pandemin pågått i ett år. Vad är det som trätt fram som viktiga grejor eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Fölvakargänget