Bukefalos 28 år!

P- medel till hund!

Enya

Trådstartare
Min tik löper nu, tyvärr lite tidigare än "planerat" eftersom vi tar hand om mammas hanhund eftersom hon har opererat hande och absolut inte kan gå ut med honom.

Nu undrar jag om det finns ett preventivmedel man kan ge min tik så at det inte blir valpar eller så att löpet stannar. Mamma var i kontakt med en veterinär som sa att det inte alls går att ge P-spruta eftersom hon har börjat löpa och den ska man ge 2 månader före det planerade löpet. Ger man henne den nu så är det inte säkert att det tar.

Vad 17 ska jag göra???!!!
 
Sv: P- medel till hund!

Blir till att göra som PF skriver.
Eller så får din mamma hålla hunden med den friska handen :)
 
Sv: P- medel till hund!

Sätt den ena hunden på hundpensionat eller köp en bur med hänglås och lås alla dörrar mellan hundarna :-)
 
Sv: P- medel till hund!

Grindar har vi, men hennes hund hoppar över dem. Min gör aldrig så. Upplever plötsligt att min hund verkligen är väluppfostrad! Promenera med dem en och en gör jag redan, det går absolut inte att hålla båda två ändå.
 
Sv: P- medel till hund!

Problemet är att han är stark....och inte gillar andra hundar....och beteer sig som en draghund....MYCKET värre än min hund! Hon måste ha två fungerade händer för att gå ut med honom!
 
Sv: P- medel till hund!

På ett hundpensionat är det andra hundar och det gillar inte han. Och jag vill inte ha honom i bur. När vi inte är hemma skiljer jag dem åt, de får vara i ett rum var och de är ute mycket i trädgården under dagarna, fast inte samtidigt.

Det är så typiskt! Jag vill definitivt inte ha valpar som har en mamma som är en dobermann och en pappa som är en korsning mellan pointer och schäfer!! Och eftersom jag vet hur pappan är så tycker jag att han inte ska bli pappa!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: geting
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp