P-piller och löp

Greengarden

Trådstartare
Vi har en honkatt som löpte konstat i höstat så hon aldrig fick vila ifrån sina löp så vi satte henne på p-piller i slutet utav ett löp. Vi slutade med dom i februari/mars då tanken var att hon skulle bli parad till våren/sommaren, hon hade ett löp ganska snabbt inpå när vi slutade med dom men har sedan dess inte löpt någonting. kan pillren ha påverkat hormonerna på ett negativt sätt eller kan det vara fel på henne?
 
Hon är katt som är rastypisk i utseendet och fantastisk i temperament, har stamtavla och tester som ska göras är gjorda. Vi har vart på utställning med henne där hon vunnit alla gånger vi vart i väg med henne och blivit en champion.
 
Senast ändrad:
Att katter har oregelbundna löp är inget konstigt alls, snarare väldigt vanligt. Så tyvärr är det nog bara att vänta. Endel tar hem kattsand med pink från fertil hane, funkar ibland. Jag åkte på utställning med en, det fick igång hennes mamma som åkte iväg på parning och sen löpte dottern nån vecka efter det.
 
Lånar och puttar upp den här tråden lite.

Jag har också en fertil hona, en avelshona som jag är fodervärd åt. Hon ska enligt kontraktet ha en kull till, men jag är av olika anledningar osäker på om det kommer att bli så.

När hon övergår i min ägo ska hon naturligtvis kastreras, men som det är nu löper hon regelbundet var sjätte vecka. Har pratat med uppfödaren om detta, men jag har inte fått något klart svar.

Vad säger ni, vad är minst dåligt, att låta katten löpa eller sätta henne på p-piller?
 
Lånar och puttar upp den här tråden lite.

Jag har också en fertil hona, en avelshona som jag är fodervärd åt. Hon ska enligt kontraktet ha en kull till, men jag är av olika anledningar osäker på om det kommer att bli så.

När hon övergår i min ägo ska hon naturligtvis kastreras, men som det är nu löper hon regelbundet var sjätte vecka. Har pratat med uppfödaren om detta, men jag har inte fått något klart svar.

Vad säger ni, vad är minst dåligt, att låta katten löpa eller sätta henne på p-piller?

Jag har mina avelshonor på piller. Dessutom har jag en icke avelskatt som ska kastreras på piller fram till kastrationen - hon har uppvisat icke önskvärt beteende utan pillren men är okej med dom.
 
Tack för ditt svar.
Jag kan naturligtvis ta reda på det själv, men hur skaffar man p-piller? Kan jag få det utskrivet bara, eller måste katten först undersökas av veterinär?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 547
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Humla är ju min första hund, och de allra flesta hundar som varit i mitt liv innan jag skaffade henne har varit hanhundar, så jag är...
Svar
3
· Visningar
1 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp