Bukefalos 28 år!

Mirre

Trådstartare
Konstaterade idag att den formen av p medel öhvt inte nämdes alls när jag snackade med bm om p medel senast. Hur vanligt är det med spruta?
Verkar ju himla smidigt annars ju.
Vad kostar det?
 
Sv: p spruta

Ingen aning om vad det kostar, men jag skulle aldrig använda det. Det kan ta väldigt lång tid att få tillbaka mensen efter sista sprutan (om du vill ha fler barn) och jag vet många som mått kasst av p-spruta. Och mår man kasst så kan man ju räkna med att fortsätta må kasst några månader efter sista sprutan eftersom det tar så lång tid för hormonerna att lämna kroppen... vilket är lite trist.

Skulle satsa på något annat som man lätt kan bli av med om det inte fungerar. För mig (som provat nästan allt) var p-plåster det överlägset bästa alternativet.

//Julia
 
Sv: p spruta

Här kan du läsa om p-sprutan, jag har fått den nedersta utskriven.
http://www.apoteket.se/rd?d=3172&a=...me&search_query_keyword=depo-provera&x=15&y=7

Jag har än så länge bara fått en spruta, ska ta den andra i juli.
Än så länge mår jag helt ok, allt känns som vanligt.
Hår tappar jag men jag vet inte om det beror på sprutan el om det är hormonerna kvar från graviditet/amning etc.
Har dock haft "mens" ungefär i en vecka sammanhängande, sen har det varit lite blod en dag här och en dag där.
MEN, jag har inte haft den där :devil: mensvärken jag brukar få :bow: (brukar få så ont att jag nästan spyr)

Jag vill inte ha några fler barn därför valde jag sprutan.
 
Sv: p spruta

Jag använde p-spruta innan jag blev gravid. Fick tillbaka mensen 6 månader efter sista sprutan så för mej tog det inte så lång tid. Tyckte p-sprutan fungerade jättebra, hade ingen mens överhuvudtaget under tiden jag använde den och kände inte av några biverkningar. :bow:
Minns inte riktigt vad den kostar men har för mej att det inte var särskilt dyrt.
 
Sv: p spruta

Minns inte riktigt vad den kostar men har för mej att det inte var särskilt dyrt.

Jag kan bara jämnföra mellan de två sorterna jag har använt.
Cerazette - 168 kr/tre kartor = ca 3 månader
P-sprutan - 105.50kr / 1 spruta = 3 månader

Kondomer vet jag inte vad de kostar, när vi använde dem så köpte sambon dem (vi har inte använt kodisar på ca 3 år)
 
Senast ändrad:
Sv: p spruta

Kondomer vet jag inte vad de kostar, när vi använde dem så köpte sambon dem (vi har inte använt kodisar på ca 3 år)

Beror på vad man vill ha.

Royal med skruvad topp som får 10/10 av mig och sambon kostar 7,30 kr/st
(Skulle alla kondomer vara konstruerade så skulle definitivt könssjukdommarna minska)

De vanliga kan man få för 5,50 kr/st om man köper i 60 pack. 5,80 kr st/ i 30 pack.

Ser nu på RFSUs webshop att man dessutom kan köpa 12 pack kondomer med tillhörande vibratorring för 175 kr!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det? Har provat lite olika p medel nu för att bli mensfri och ingenting fungerar. Nu senast fick jag p...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Mirre
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp