På dressyrtävling

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Har lite frågor ang dressyrtävling.
- Hur lång tid brukar det ta för en klass med ca 20 anmälda?
- Är prisutdelningen direkt efter klassen är avslutad?
- Går man direkt till sekretariatet och anmäler sig när man anlänt, det är väl enbart pass (vaccinationskort) som behöver visas upp?
- Hur snart efter start brukar man kunna hämta ut sitt protokoll, och får man åka hem direkt ifall man ej blivit placerad?

Tacksam för svar mig ny i grenen!
 
Hur lång tid en klass tar beror på vilket program som rids. I snitt tror jag man räknar ca 8 min per ekipage. Men en av de bra sakerna med dressyrtävling är fasta starttider; då ser man också när klassen är klar.

Prisutdelning och eventuell anmälan beror på tävling/tävlingsplats och förklaras i proppen och/eller i informationen som ges ut till de tävlande.

Vaccinationskort visas endast upp om man blir kallad till vaccinationskontroll (det hamnar på en egen startlista i equipe).

Hur snart man kan hämta protokoll beror också på tävlingsplats, de är olika snabba på att fixa. Vissa är snabba och vissa långsammare. Är de inte färdiga får man komma tillbaka senare. Ibland är de färdiga några minuter efter ritten. Ibland har det, för mig, tagit upp till 30 min

Man får åka hem direkt om man inte blivit placerad. MEN, man ska vara hemskt säker på att man inte blivit det. Jag har varit på väg hem ett par gånger men tex hamnat på placering på 63%.
 
På de tävlingar jag varit på så visar man upp vaccinationsintyg och pass antingen till personalen som sköter parkeringen eller i sekretariatet innan man lastar ur hästen.
Och en del mindre tävlingar, alla fall här uppe i norr har inte fasta starttider för varje ekipage utan man får försöka räkna ut själv när man startar. Men de flesta tävlingar med har fasta starttider.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 581
Senast: alazzi
·
Islandshäst Hallå där ute! Jag har en liten fundering kring reglerna som gäller för Svenska mästerskapen som jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
1 829
Senast: MalinE
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Ramona
·
Träning Hej igen! Det är så att jag funderar lite över hur ofta man kan transportera en häst? Har nu en häst som kom till sverige för ca...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lös i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp