På hästgård med småbarn? Vilket objekt? Eller stanna i lgh.(Långt!)

Med eget går all tid åt staket, betesvård, gödselhantering, vattenproblem, renovering och reparation. sköta ridbana - allt utom att rida.

Ska man jobba utanför hemmet och dessutom ha tid för familj är det en ENORM tidsbesparing att slippa sköta stallet också. Det är ju ett halvtidsjobb bara det.

Jag förstår att det kan vara så, jag har ju sett vänner och bekantas 'stallsystem' och gårdar, och ffa läst skrämselpropaganda här på Buke ;) men jag vill understryka att det faktiskt inte behöver vara så illa som du beskriver... alls. Men, det beror förstås på hur stort man har det, hur man lägger upp det, vad man har för ambitioner - och om man är beredd på att betala sig ifrån en del arbete. Vi köper t ex tömning av vår gödselstack för 500 kr, istället för att lasta och sprätta det själv. Vi la 10 laxar på ett staket för att slippa göra annat än möjligen att sträcka trådarna vartannat år. Med elslinga på rören och thermobar behöver vi inte trassla med vattnet, och skulle det gå sönder ringer vi en rörmokare. Osv.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 696
Senast: DeDen
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp