Bukefalos 28 år!

På jakt efter en digitalkamera

Emtherlia

Trådstartare
Jag är sugen att köpa en ny kamera efter att ha upptäckt att min gamla kamera inte världens bästa:D I dagsläget har jag en Canon Ixus 95 IS och tycker storleken är perfekt. Dock blir bilderna ofta överexponerade, alltså för ljusa.

Jag behöver lite hjälp då jag inte är särskilt insatt och tycker det är svårt

Så här vill jag att min nya kamera ska vara:
- Liten och kompakt, ska få plats i en liten väska och vara smidig
- Ha bra bildkvalite, jag kommer inte ta några superbilder men vill ha fina bilder från semestern
- Kunna zooma
- Inte allt för dyr, räcker 1500 kr?
- Vara oavancerad, jag vill i princip kunna ta en bild utan att göra en massa inställningar

Hjälp? :)
 
Nja, har en iPhone 5S men vill gärna ha en separat kamera.
Jag är ingen kameraexpert men jag tror att det är lättare om du preciserar mer.
Alla de krieterier du radar upp passar utmärkt in på en bra mobil.

Vad saknar du hos mobilen som en kamera måste ha? Eller vill du helt enkelt ha det som mobilen har men inte en telefon också?
 
Fast jag tycker inte mobilkameran är särskilt bra, blir lätt brusiga bilder om det inte är i utomhus-ljus. Så jag vill ha en kamera som är bättre än mobilkameror.
 
För 1500 tror jag du får svårt att hitta något som är bättre än iPhonens kamera, men jag hittade den här: Panasonic DMC-TZ40 Black. Den kostar knappt 2200 på NetOnNet och blev bäst i test i något random test som dök upp när jag googlade. :p

Annars skulle jag kolla på typ digitalfoto för allas sajt, eller kamerabild kanske, och läsa testerna där. För kompaktkameror brukar det stå ganska tydligt vad kamerorna är bra eller dåliga på, tycker jag.
 
Köp en riktigt bra mobil? Den tar bättre bilder än en billig digitalkamera.
En mobilkamera i 1500 kr klassen tar normalt långt bättre bilder än en mobilkamera även om det är en riktigt bra mobil (som dessutom kostar skjortan). Och lägger man på några 100-lappar till kan man få en riktigt bra kamera. Jag letar också men har svårt att bestämma mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 840
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 398
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 955
Senast: Fazeem
·
IT & mobiler Hej! Finns det några fotonördar här? :) Jag är på jakt efter en systemkamera och har rätt dålig koll. Vill ta bättre bilder till min...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 954
Senast: tex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter med olika foderbehov
  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp