På Messys begäran :-)

H

hopp_o_galopp

:p Det är många här på Galopp som undrar vad som händer med avdankade galoppörer, samt omskolning från galoppör till ridhäst, hur man får upp hull på ett tunt fullblod etc. Jag har här bildbevis på vad ett års kärlek, mat och träning kan göra!

http://s60.photobucket.com/albums/h1/hopp_o_galopp/GRF_31maj_06

Och på Messys begäran skulle jag även sätta in bilder från vår lokala debut som vi gör på söndag, så de bilderna får DU hålla till godo med! ;) :D
 
Sv: På Messys begäran :-)

fin liten häst du har! :idea: skulle själv kunna tänka mig ett eng. fullblod.
 
Sv: På Messys begäran :-)

hopp_o_galopp skrev:
:p Det är många här på Galopp som undrar vad som händer med avdankade galoppörer, samt omskolning från galoppör till ridhäst, hur man får upp hull på ett tunt fullblod etc. Jag har här bildbevis på vad ett års kärlek, mat och träning kan göra!

http://s60.photobucket.com/albums/h1/hopp_o_galopp/GRF_31maj_06

Och på Messys begäran skulle jag även sätta in bilder från vår lokala debut som vi gör på söndag, så de bilderna får DU hålla till godo med! ;) :D

Jättetrevlig häst har du!:D

Men jag vill ändå säga att de allra flesta har nog fått både kärlek, mat och träning även som galoppörer, undantag finns alltid och även bland tävlingshästar av andra slag är just galopphästar. (travare, hopphästar, där har jag sett skräckexempel på behandling,dressyrhästar, fälttävlanshästar, mm. )
Har sett dina bilder på din häst då den kom hem till dej. Den var mycket tunn och du har gjort ett bra jobb med den. Men det är inte något allmängiltigt att de ser ut så, så att inte någon tror det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: På Messys begäran :-)

Nej, nej. Det var inte allmänt jag menade heller. Det jag skrev var ju att:
Det är många här på Galopp som undrar vad som händer med avdankade galoppörer, samt omskolning från galoppör till ridhäst, hur man får upp hull på ett tunt fullblod etc.
Och att jag kunde visa upp ett exempel. ;)

Men det var ju bra att du förtydligade att inte alla fullblod ser ut som hejsan när man köper dem rakt av banan, även om jag inte skrev det någonstans... :p :angel:
 
Sv: På Messys begäran :-)

Ja, du har ju bilderna, men tänkte du skriva en redogörelse för vad du har gjort med hästen också? Till dem som undrar hur man bör sköta sin före detta galoppör när den kommer ifrån banan, menar jag. Det lät på din inledning som att det var DET tråden skulle handla om, inte bara bilder. Jag vet ju vad jag har gjort med min häst, men jag är såklart nyfiken på vad du har gjort med din under ert första år tillsammans! :)
 
Sv: På Messys begäran :-)

Nä, det är jag för trött för just nu :p
Och jag skrev faktiskt inte att jag skulle skriva om det jag skrev att jag hade bildbevis på vad en fd galoppör kunde bli med hjälp av kärlek, mat och träning! ;)

Och som rubriken lyder så var bilderna på Messys begäran! :D

Men visst om det finns intresse för en redovisning så ska vi se om jag orkar skriva en sådan någon dag! :cool:
 
Sv: På Messys begäran :-)

ÅÅÅhhhh... det är precis en sådan som du jag hoppas hitta till mitt Fullblod när han skall säljas! :bow:
Kan man klona dig????:idea:
 
Sv: På Messys begäran :-)

hopp_o_galopp skrev:
Och som rubriken lyder så var bilderna på Messys begäran! :D

HAHA skyll på mig!!!! :devil:

jag vill se bileder från HOPPTÄVLINGEN!!! :)

tycker bara det är kul å se hur de har det efter galoppkarriären!!! :p
å din pålle är världens bäsata exempel på hur en liten spink blev värsta fina hopphästen!!! :)
jag vet nada om henne från banan, bara att hon var väldigt smal när du köpte henne
 
Sv: På Messys begäran :-)

AnLa skrev:
ÅÅÅhhhh... det är precis en sådan som du jag hoppas hitta till mitt Fullblod när han skall säljas! :bow:
Kan man klona dig????:idea:

Hahahah! Ja, någon gång i framtiden blir det säkert tillåtet :p :rofl:
 
Sv: På Messys begäran :-)

hopp_o_galopp skrev:
Hahahah! Ja, någon gång i framtiden blir det säkert tillåtet :p :rofl:

Inom en månad eller två tror du???:crazy:

Du vill inte ha en till????:idea: :devil:
 
Sv: På Messys begäran :-)

Hade varit roligt, men har tyvärr noll plats för en tredje pålle!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp