Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var det stallbyte. Hästtransportören kom en kvar tidigare så allt var överstökat väldigt snabbt. Hästarna stod bra i transporten, förutom den ene som var förbannad för att han stod uppbunden medan de andra två var lösa, så han stod och bankade lite.

Väl framme så fick de gå in en liten stund i sina boxar och landa medan vi lastade ur saker, fyllde på vatten i hagen och tog en snabb fika. Sedan fick de komma ut i hagen. De kom ihåg var man skulle gå ut för att komma till hagen, var bara att öppna boxdörrarna så knallade de ut. Det blev lite brall väl ute men där var lite gräs i hagen så det fick den mesta av uppmärksamheten.

Insläppet hade gått bra också så nu lär allt rulla på :)

Idag ska jag mocka ur den sista av boxarna i f.d stallet, samt sopa ur boxarna jag mockade ur igår. Urmockningen lär gå snabbt, boxen är 6 kvm :D
 

Bifogade filer

  • 822DBBD4-55E5-433C-B8C2-228C3CDFDF94.jpeg
    822DBBD4-55E5-433C-B8C2-228C3CDFDF94.jpeg
    215,4 KB · Visningar: 50

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Coras star
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp