På Spåret 2018

Jag var mycket sämre igår än förra veckan, den här var supersvår tyckte jag! Tog ett par av musikfrågorna, annars knappt nånting. Lite ledsen att inte Kristoffer och Bea vann eftersom jag älskar Kristoffer, men Erik och Kjell förtjänar en stor eloge efter att ha resonerat sig fram till Shanghai på det viset :D
 
Vi tittade på gårdagens program idag tyckte det var ganska enkelt idag. Vi tog både Jokkmokk och Mogadishu på 8 poäng. Förra veckan tyckte vi båda det var jättesvårt både städernas ledtrådar och frågefimerna. Så det varierar verkligen mellan veckorna vad man kan och inte vi landade på 33 poäng idag klart nöjda med det!
 
Jag tyckte också veckans program var ganska enkelt, tog alla resmål på 8:an.
Sen äääälskar jag Christian Kjellvander, så det var nog säsongens bästa:love:
 
Tempera är det enda jag kunnat hittills :o.
Men brukar inte kunna mer än max nån fråga i vanliga fall heller.
 
Min duoapp funkar inte :( tycker ju det är kul att spela med i programmet.. Men den connectar inte..
 
Ja, kul att det var så jämnt och så mycket poäng! För egen del mest nöjd med att jag kunde "sol och vår"-storyn där de bommade, men prickade även in några som jag var osäker på. Några av de senare programmen tycker jag att jag har känt mig helt av banan (eller kanske snarare urspårad) men nu hängde jag med åtminstone lite igen! Positivt för allmänbildningssjälvförtroendet. :)
 
Jag tog Ludvika på Damernas Värld (DV):D eller, jag fattade att det var i de trakterna, men inte exakt förrän då.

Men mycket bra program! Fast jag tyckte att musikfrågorna var omöjliga.
 
Hur kan Christian konstatera att båda lagen går vidare från gruppspelet när sista gruppen inte varit än? Förstår att det är väldigt sannolikt att Jossan och Joar går vidare, då de hade sjukt bra poäng, men det kan väl inte vara säkert förrän alla matcher varit?
 
Hur kan Christian konstatera att båda lagen går vidare från gruppspelet när sista gruppen inte varit än? Förstår att det är väldigt sannolikt att Jossan och Joar går vidare, då de hade sjukt bra poäng, men det kan väl inte vara säkert förrän alla matcher varit?
Dom två bästa tvåorna går ju vidare och möter varandra så oavsett vad för poäng tvåan i nästa grupp får är ju Jossan och Joar vidare eftersom dom är bättre än tvåorna i första gruppen :)
 
Dom två bästa tvåorna går ju vidare och möter varandra så oavsett vad för poäng tvåan i nästa grupp får är ju Jossan och Joar vidare eftersom dom är bättre än tvåorna i första gruppen :)
Aha, trodde det var den bästa tvåan totalt som gick vidare :)
 
Nöjd med att ha plockat en anständig mängd poäng i kväll, men missnöjd med att inte sätta 10-poängaren på Paul Sheldon och Annie Wilkes - jag fattade ju boken direkt, så hur svårt kan det vara att mecka ihop den ledtråden till en lämplig stad? Nu dröjde det ner på fyra poäng innan poletten ramlade ner ordentligt där.
 

Liknande trådar

Kultur Ingen På spåret-tråd i år? Ikväll börjar det ju! Vilka är era favoriter i årets gäng? Hörde något om att de skulle byta ut ett av...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: VLMF
·
Äldre Nu är det snart dags igen och årets deltagare släpptes i förra veckan. Vad tror ni om året? Några favoriter? Några ni helst inte hade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 692
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp