På tröskeln till ett nytt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på sitt nya jobb är den bästa. Då är alla bekymmer med det gamla jobbet inte längre något som man behöver bry sig om, samtidigt som bekymren på det nya jobbet inte har börjat än utan man kan drömma hej vilt om hur trevligt och bra det kommer att bli!... :D ;)

Jag har ofta tänkt att den här känslan jag får efter jag har sagt upp mig - av att nöjt och obekymrat bara glida omkring på jobbet och känna mig avslappnad till mods och fri i själen - är något jag skulle vilja kunna ta med mig och återanvända vid fler tillfällen. Tänk vad skönt att kunna känna sig lite obekymrad och fri och nöjd och laidback till vardags normalt sett - även om man inte har sagt upp sig! :)

Jag ser jättemycket fram emot mitt nya jobb. Det känns jättespännande! Jag ser också jättemycket fram emot att få utforska en ny stad. Som att långtidsturista på ett nytt ställe. :D Och så ser jag jättemycket fram emot att få flytta in i den fina stugan jag hyrt! Tänk att jag lyckades hitta ett boende som känns så bra. Jag kommer bo på en hästgård och ha betande hästar utanför fönstret. :love: Varje gång jag har varit där så har jag försökt hinta om att jag mer än gärna hjälper till i stallet om jag får - mocka eller vad som helst.

Jag har visserligen inte känt nåt som helst ridsug efter att jag slutade rida för ett par år sen, men är det något jag faktiskt saknar så är det själva “runtomkringet”. Att mocka, att sopa, att borsta häst, att leda ut och in, att täcka av och på, att stå brevid ridbanan och titta på när andra rider…. DET saknar jag faktiskt! Tänk om jag i mitt nya veckoboende med stallet runt knuten kommer att kunna få gå ut på kvällarna och hänga i stallet och mocka och pyssla lite!... Det vore ju rena rama drömmen. 🤩

Ärligt talat så ska det också bli spännande att få prova på hur det känns att hyra sitt boende. Jag har i hela mitt vuxna liv bara ägt mina bostäder. Jag hoppas att jag förstår hur jag ska göra för att “göra rätt” som hyresgäst. :) Jag är väldigt medveten om att det är nån annans hus jag bor i, att jag därför ska vara extra rädd om allt, och att jag inte får göra några egna ingrepp på något som gäller huset. Jag har till och med funderat ut hur jag ska göra för att inte göra några hål i tak och väggar när jag sätter upp inredning och tavlor… :) Jag ska vara extra noga med att hålla rent och sköta om allt, så hoppas jag att det blir bra.

Jag vet att vissa människor föredrar att hyra just för att man slipper en viss del av ansvarsbiten. Jag har som sagt aldrig känt hur det känns, men med tanke på att vi nyligen har råkat ut för att avloppet pajade hemma, fiberinstallationsfirman försökte blåsa oss på 60 000 och igår gick diskmaskinen sönder - så är det inte utan att jag kan tänka mig att det skulle vara skönt att slippa att hela tiden ha huvudansvaret för att allt ska fixas… :crazy:
(Det räcker med att äga ett par gamla bilar!!... :laugh: )

Men jag känner mig verkligen himla glad och förväntansfull inför allt det nya! :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 367
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 432
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 311
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
377
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp