Packlista tävling

Kristall

Trådstartare
Har ni någon packlista till hopptävling? Vet att det inte är så många tävlingar nu men listor är alltid kul :)).
Tänker en tävling där man kommer dit på morgonen och åker hem samma dag med egen häst.
Frågor på denna korta ”story” får ni gärna skriva och även packlistor.
 
Pass
Träns (x2)
Nummerlappar
Förbygel
Schabrak
Padd
Sadel
Sadelgjord
Luva
Benskydd
Extra grimma + grimskaft
Longerlina
Extra stigläder
Tunnare/tjockare täcke (beroende på väder)
Ländtäcke
Hjälm
Väst
Handskar
Sporrar
Spö
Stövlar
Kavaj
Varma kläder
Regnkläder + gummistövlar
Hö + hösegel
Vatten
Hinkar
Svampar
Mash
Morötter
Matsäck
 
Pass
Träns (x2)
Nummerlappar
Förbygel
Schabrak
Padd
Sadel
Sadelgjord
Luva
Benskydd
Extra grimma + grimskaft
Longerlina
Extra stigläder
Tunnare/tjockare täcke (beroende på väder)
Ländtäcke
Hjälm
Väst
Handskar
Sporrar
Spö
Stövlar
Kavaj
Varma kläder
Regnkläder + gummistövlar
Hö + hösegel
Vatten
Hinkar
Svampar
Mash
Morötter
Matsäck
Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?:idea:
 
Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?:idea:
Jag har alltid med longerlina när jag åker med häst. Dels för om hästen inte vill gå på transporten, men även om något händer om man har en stressad häst och behöver lasta av på trafikerad väg. Då är det trevligt att inte behöva stå väldigt nära hästen. Även bra att kunna longera om hästen inte rör sig helt rent.
 
Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?:idea:
Jag brukar leda med longerlina när jag ska gå med min unghäst på tävlingsplatsen, vill inte riskera att tappa henne om något skulle hända😬 Hon är nästan alltid hur snäll som helst men hon kan få för sig att stå på bakbenen och hålla på, typ om det är storm och väldigt mycket som händer runt omkring...
 
Jag har alltid med longerlina när jag åker med häst. Dels för om hästen inte vill gå på transporten, men även om något händer om man har en stressad häst och behöver lasta av på trafikerad väg. Då är det trevligt att inte behöva stå väldigt nära hästen. Även bra att kunna longera om hästen inte rör sig helt rent.
Låter vettigt:laugh:
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 710
Senast: Sootie
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 148
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp