J
Jenna
Nån som vet var man kan få tag på en sådan i bra kvalitet? Är less på skiten som man köper på ex. Hööks och dylikt som inte håller mer än nåt halvår, om ens det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Daisy skrev:Dyon har också en pad som håller bra, men den höjer saden ganska rejält bak (formad som ett tennisracket).
Jenna skrev:Är less på skiten som man köper på ex. Hööks och dylikt som inte håller mer än nåt halvår, om ens det...
Leoni skrev:Hur lyckas du ta sönder dem?De är ju outslitbara! dessutom nöts de ingenting heller där de ligger mellan sadel och voljock
Satsa hellre på att justera din sadel eller byta in den mot en som passar din hästs rygg.Jenna skrev:Jodå jag lyckas. De har ju liksom inget elasticitet i sig så efter att ha använt den under en sadel så tycker jag aldrig den lägger sig bra om man tex skulle ha den under en annan. Satsar hellre på kvalite...
mahlmt skrev:Satsa hellre på att justera din sadel eller byta in den mot en som passar din hästs rygg.
// Linda
En nyckelhålspad eller tennisracket (eller vad man kallar den för) låter sadeln ligga an bak, men där skumgummit slutar ligger sadeln inte till. Alltså ligger sadeln till bak och i två punkter längst fram.Jenna skrev:Men snälla, jag har provat ett flertalet sadlar på min häst, både med rund- och kilbossa. Sadeln jag har nu var den som låg bäst. Är hästen svankig så är den och det blir gärna då att sadeln är lägre bak än fram så man får höja upp med en pad etc. Sadeln kan väl passa ändå. Dessutom är det inte lätt att justera hästens rygg. En pad är ju inte direkt skadlig, en nyckelhålspad som vissa tipsat om tar ju faktiskt mindre plats än en kilpad dessutom...