Pad under sadeln.

P

Pyrusan

Ni som har det.
Vilken typ av pad har ni och varför?

Ni som inte har det.
Varför?
 
Bomsadel - aldrig. För att det förändrar passformen hos sadeln negativt (t ex blir tunneln trängre).

Bomlöst - alltid, för att sadelns uppbyggnad kräver det
 
Har det på hoppsadeln ja, för den är ngt bred annars. (teddypad)

Även på galoppsadeln men d säger sej självt
 
Jag har en fårskinnspad, för stt det lär ju vara skönt för hästen och det är snyggt! ;)
 
jag har ingen pad och har blivit mer och mer emot det.. jag tycker att det är snyggt med fårskinnspad...men nej jag tycker inte om paddar under sadeln anser att dom oftare stjälper än hjälper.. tyckte inte det förut men har ändrat åsikt. :cool:
 
Har en ganska tunn gelpadd med magnetinlägg under schabraket, då hästen jag rider har ömmat i ryggen!
 
Jag har en fårskinnspad, för stt det lär ju vara skönt för hästen och det är snyggt!
Säkert jätteskönt för hästen. :mad: Tänk dej själv att du har ett par fina skor som passar perfekt om du bara har en tunn socka. Så tar du på dej ett par raggsockar och kliver i skorna. Blir det skönt för fötterna då?

Nej, om man har en sadel som passar hästen ska man INTE ha någon padd under.

Immer
 
Har en padd , teddypadd, för att spara på pållens rygg, har inte fått upp några riktiga ryggmuskler ennu.
 
jag har en stor fårskinnspadd för att sadeln ligger mer stilla & att de e snyggt
 
Nej, ingen pad, eftersom sadeln sitter bra. Skulle jag behöva "fylla upp" sadeln efter längre tids vila skulle jag nog hellre satsa på en tjockare vojlock i tex. teddy, jag tror det är lättare att få en sådan att ligga bra (dessutom tappar åtminsone min häst hull också, inte bara muskler, alltså behövs utfyllnad runt om).
 
Jag har ingen pad just nu men vill ha en gelpad.
Varför? Jo, för jag har en ny sadel som inte är utprovad av sadelutprovare utan endast efter mättabell för just den sadeln. Den ligger bra och så, men vill ha en pad för "säkerhets skull" som skonar ryggen!
 
Jag har ingen padd utan en sadel som passar! Tycker varken att det är snyggt eller annat och dessutom om sadlen inte passar så passar den troligtvis inte bra bara för att man trycker dit en padd!
 
Tänk dej själv att du har ett par fina skor som passar perfekt om du bara har en tunn socka. Så tar du på dej ett par raggsockar och kliver i skorna. Blir det skönt för fötterna då?
Nej, det blir det inte. Men jag kan lova dig att mina stora vinterridkängor med plats för två par sockor är mjukare och skönare än något par av mina andra skor som har rätt storlek från början.

Finns det plats för padden unger sadeln tvekar inte jag att lägga under någon!
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som rider med renskinn under sadeln, antingen enbart renskinn eller i kombination med schabrak/annan pad? Hur mycket upplever ni...
Svar
4
· Visningar
608
Senast: Eloise
·
Utrustning Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: miowes
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: MimmiNO
·
Mat hej jag undrar hur nyttigt thaimat är? det borde väl ändå va rätt nyttigt eftersom de äter d typ varje dag i thailand. och jag menar...
Svar
18
· Visningar
2 145
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp