Padd som glider

Loretta713

Trådstartare
Hej! Jag har ett problem, jag använder en padd under sadeln på min ponny men den glider bak hela tiden. Glider soppas mycket bak ibland att fluffet hamnar under sadeln och det kan naturligtvis inte vara skönt för hästen eller? Har ni några lösningar? Är det sadeln eller padden det är fel på? Jag kan även inte ”spänna” åt padden mer än jag redan gjort.
 
Jag skulle gissa att det är sadelns fel... Jag spänner varken fast schabrak eller padd och allt ligger stilla ändå. Du skulle ju kanske kunna testa med en annan padd för att se om det blir någon skillnad (t.ex. mattes eller någon annan ”bra” padd) men som sagt tror jag att det är sadeln som inte ligger optimalt🙂
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
549
Senast: Silje
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 631
Senast: caballus
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
953
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 956
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp