Padda upp sadeln från manken?

torsdag

Trådstartare
Någon som har tips på hur man kan padda upp sadeln från manken?

Ny sadel blev utprovad av sadelmakare i våras, men det sista har hästen fått ta det lite lugnare av olika anledningar och tappat en del muskler därav trycker sadeln lite på manken. Jag hoppas kunna bygga upp dem så sadeln passar igen.

Så vad kan jag använda för padd så länge?
Eller borde jag köpa ny sadel igen?
 
Bruno delgrange padden lyfter så det ej blir tryck på manken.
Finns nog billigare alternativ som har liknande funktion.
 
Jag har en gelepadd, front riser, till ena sadeln som ligger kanon men snäppet för vid. Funkar dunder!
 
Någon som har tips på hur man kan padda upp sadeln från manken?

Ny sadel blev utprovad av sadelmakare i våras, men det sista har hästen fått ta det lite lugnare av olika anledningar och tappat en del muskler därav trycker sadeln lite på manken. Jag hoppas kunna bygga upp dem så sadeln passar igen.

Så vad kan jag använda för padd så länge?
Eller borde jag köpa ny sadel igen?
Alternativet är ju att du låter sadelmakaren passa till sadeln igen och fylla på där det fattas. :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 626
Senast: caballus
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
951
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
833
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp