Paddar under fleecelindor?

Fleecelindor är så mjuka så om jag rider har jag inga paddar under eftersom de ändå inte ger stöd. Ska man linda under natten (stallbandage) har jag padd för att ge lagom med stöd men ändå vara varmt och mjukt.
 
Säger precis samma sak jag. Jag använder inte paddar under fleece-lindor när jag rider, men alltid när jag lägger stallbandage.
 
jag har paddar under fleecelindor eftersom de visst ger stöd, beroende på vilken typ av paddar man använder sig av. det kanske inte är lika nödvändigt som om man skulle rida med elastiska benlindor men jag anser ändå att de behövs.

när jag lägger stallbandage med fleecelindor använder jag ett par stora tjocka och rätt luddiga paddar, för stöd och värme.
 
För att få så mycket stöd som jag kan få i hästens ben, det är ju därför man har lindor och det känns som det blir mest slirande på hästens ben utan padd. Har alltid paddar under lindor, olika paddar beroende på anledningen varför jag lindar.
Nattlindor = stora eskadron paddar + elastiska Börjes
Ridning = eskadronpaddar + fleece/elastiska lindor el.
mjuka Mias RS paddar + fleecelindor.
Har flera paddar, många från TL Trico, fleece på utsidan o ludd på insidna. Nödfalls paddar för natten annars att använda under fleecelindor. Några paddar som jag använder mkt är sådana man köper som är 50x50cm som man klipper som man själv vill - superbra! :)
 
De borde väl fortfarande värma iaf. Kanske behövs paddar för att ge mer stabilitet ändå.
 
Sen beror det ju lite på varför man har lindor också! Min häst stryker sig inte och behöver inte stöd så jag kör med fleecelindor för att det är snyggt! :o :angel:

Skulle han stryka sig skulle jag ha paddar under och om han behövde stöd skulle jag ha en elastisk linda med padd under när jag rider.
 
Min stryker sig inte heller, och vi brukar inte använda några skydd alls, men nu är det så halkigt och ojämnt ute, så jag tänkte att lindor kunde skydda lite och då stötta mer än senskydden vi har vid hoppning.
Dessutom... Ok då! De var snygga och jag ville verkligen köpa dem! :o
 
Ja, för att öka stödet eftersom jag lindar för stöd. Dessutom är det en bra vana att alltid ha pad när man lindar, blir mindre bakvänt den dagen man måste använda pad!
 
Aha! Då skulle jag köra med paddar under om du inte har några hela benskydd som du kan låna! Jag brukar köra med strykkappor ute och vid hoppning eftersom chanserna att han faktiskt slår ihop benen av misstag då ökar väsentligt!
 
Jag har alltid lindat med padd, men har iofs aldrig använt fleecelindor. (De fanns inte på "min" tid...)
Får väl ge mig ut på jakt dårå.
 
Paddar kan man ju ha för att få jämnare tryck oxå.. :idea:
Jag lindar alltid med paddar oavsett typ av lindor.. :)
 
Jag har också lärt mig att man alltid ska ha paddar under lindorna, oavsett vilken sorts, för att jämna ut trycket!
 
Jag har alltid paddar under vilka lindor slags lindor jag än använder. Eftersom det ger stöd! Dessutom är det riktigt fult att bara linda fleecelindan rätt på benet :crazy:
 
Jag kör alltid elastiska lindor med neoprenpaddar eller tjockare paddar vid ridning och fleecelindor med tjockpaddar i boxen.
Tycker fleece blir så otympligt att linda till ridning, med eller utan padd.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjohopp. Sitter och försöker hitta mig någon stadig padd att använda under min TCS. Nånting som ger kanal över ryggraden. Spanat lite...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Shixle
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 668
Senast: caballus
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
681
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp