K

Kallblod

Hej!
Jag undrar vilka paddar ni tycker är bäst och när ni i så fall använder dessa? Tex om ni använder såna i filt vid stallbandagering osv... Jag har såna vita i bomull som är sydda så att det är rutor på dom. Är det någon som har använt de som är i neophrene?
 
Jag tycker att paddar ska vara i tunnt andasmaterial som tex bomull, annars är det stor risk att det blir fuktigt och instängt och att skav och trycksår uppstår.
 
Jag använder eskadrons paddar med "ribbor" för stallindor. De andas bra och tar inte så stor plats.
Har faktiskt inte hittat några bra till ridlindor som inte glider. Har inte ansträngt mig iofs men någon dag ramlar jag väl över ett par bra.
 
Jag köper de billiga i skummgummi med "filt" på utsidan. Jag klipper dem i två delar och syr runt kanterna med symaskin. Då funkar det bra att tvätta dem i maskin. Jag använder paddarna under fleece-lindor vid träning. Funkar superbra eftersom de ger bra stöd och stötdämpning vid slag.
 
Använder ni paddar under fleece lindor, har hört att man inte behöver göra det?!
 
Man behöver inte, men ska hästen stå lindad över natten är det bra att ha paddar under fleecelindorna, då det är mer tryckfördelande, dessutom blir det mer jämnt.

Själv har jag paddar under fleecelindor när jag rider, då det är lättare att linda så det blir snyggt då.
 
Man måste inte ha paddar under fleece-lindor, men jag har det alltid eftersom det ger bättre stöd och dämpar slag.
 
jag har back on track runt om med fleecebandage.. skitbra :love:
har dom på natten!
 
Har 3 olika sorters paddar. 1 Back on track-pad till hästens ena bakben pga en skada. Denna har hon plus fleecelinda nattetid.
Annars om jag lindar med pad använder jag de med skumgummi och vitt tyg på.
Eller också några i något filtliknande material...
 

Liknande trådar

Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
959
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: zarmino
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 268
Senast: Bapelsin
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 927
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp