Paddock i budgetvariant?

Sv: Paddock i budgetvariant?

Fungerar ypperligt sommartid.

Du letar upp en relativt plan gräsplätt, sen stängslar du in önskad stl
och så släpper du en-två hästar där ett par timmar voila.

Eller som min kompis gjorde. De har ett gammalt grustag ett par 100 m hemmifrån. De frågade ägaren om de fick rida där. Det fick de så de stängslade in önskad storlek. Sen var det bara att börja harva upp sanden så det blev ett bra underlag samt att plocka bort all sten. Det kostade dem bara stängslet (vilket de redan hade) samt bensinen till traktorn :p

Fast det kanske inte var riktigt det du tänkt dig ;)
 
Sv: Paddock i budgetvariant?

Fungerar ypperligt sommartid.

Du letar upp en relativt plan gräsplätt, sen stängslar du in önskad stl
och så släpper du en-två hästar där ett par timmar voila.

Eller som min kompis gjorde. De har ett gammalt grustag ett par 100 m hemmifrån. De frågade ägaren om de fick rida där. Det fick de så de stängslade in önskad storlek. Sen var det bara att börja harva upp sanden så det blev ett bra underlag samt att plocka bort all sten. Det kostade dem bara stängslet (vilket de redan hade) samt bensinen till traktorn :p

Fast det kanske inte var riktigt det du tänkt dig ;)

Hihi nästan :p
 

Liknande trådar

Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
924
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Lutten
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 809
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp