Lambada644

Trådstartare
Jag funderar på att göra en paddock. Det finns massor av sidor att läsa om hur en ”riktig” paddock ska byggas. MEN; hur har andra hobbyryttare byggt sina - undrar jag:)? Dvs, hur har ni gjort - lagt paddocken ”uppepå”, schaktat ur för den, singlat av botten (beror ju på marken ni lägger den på), vad har nu för duk (om ni har ngn) och hur ser era ”lager” sand ut (om ni har lager, eller om ni har samma material)...????
Dessutom
Hur har ni gällande underhåll dvs sladdar ni ofta och vad har ni då för sladd? Vattnar? Saltar?

Vad var kostnaden för er paddock? Hur stor har ni, och varför har ni gjort den så stor/liten?

För och nackdelar är av intresse:)!!!
 
Skulle vilja säga att allt handlar om läge och underlag. D v s var ska paddocken läggas (naturligt avrinning etc) och vad är det under.

Vissa i trakten har sådan tur att de bara dragit av gräset och fått en sandpaddock genom att lägga slipers runt...
 
Skulle vilja säga att allt handlar om läge och underlag. D v s var ska paddocken läggas (naturligt avrinning etc) och vad är det under.

Vissa i trakten har sådan tur att de bara dragit av gräset och fått en sandpaddock genom att lägga slipers runt...
Vi har en redan grusad yta att lägga den på, dvs vi planerar att dränera ema långsidan och lägga ut duk på den avgrusade ytan. Sen köra på 0,6 i ca 25 cm. Jag kommer då få en ovanpåliggande paddock...med bra avrinning eftersom den är bomberaf dvs högre på mitten och dräneras där det behövs... men, vag lägger ni på sidorna? Duk, singel och jord eller? Lägger ni slipers som kant eller?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite hjälp. Vi har dränerat en av vinterhagarna. Lagt duk, sten, grus, sand. Ja allt är gjort. Då leran har tagit över...
Svar
7
· Visningar
1 084
Hästmänniskan Jag vill anlägga en enklare paddock men lite osäker... Just nu så har vi en enklare paddock som fungerat kanon till dressyr och...
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: Scata
·
V
Anläggning Jag står och velar mellan just gräsbana och en paddock. Vi har inte den bästa platsen för något av det utan vi blir tvungna att ha...
Svar
10
· Visningar
4 129
Senast: Skogstroll
·
Anläggning Nu ar det dags att borja fundera pa paddockens utseende. Jag flyttade in och hade gjort en paddock pa gammal grasmatta i storlek...
Svar
5
· Visningar
1 900
Senast: Flaekja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp