K

knasenknas

..jag vill så gärna ha en paddock här hemma.
så jag har klurat ut lite vart man skulle kunna ha den.
vi har 4 hagar, eller 1 jätte stor, alltså vi har delat in den i 4 olika.
så vi har en ganska stor iallafall tillräcklig hage som 3 stora + 2 mini hästar har gått nu på vinterna, fast dom små har haft en jätte stor hage vi har delat in så dom har kunnat gå i 3 hagar, den fjärde hagen har vi sparat till sommaren. så i den minsta hagen som hästarna i stort sett bara går igenom på sommaren har jag tänkt att man skulle kunna ha en paddock, men jag måste veta det minsta måttet för att man ska kunna rida normalt i en paddock??
eller tror ni att jag är helt ute å cyklar med den här ideén?
det kankse inte är bra att ha en paddock i hagen?
vad tycker ni?
:confused:

Sv: paddock..

det går bra att ha en paddock i hagen, om den är inhägnad.

vår paddock har måttet 25 X 55 meter ca.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: ako
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 725
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 991
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka