Paddockstaket

fejko

Trådstartare
Funderar lite på att sätta upp ett riktigt staket till paddocken. Ska man ha plaströr med el i? Jag är lite skeptisk pga att plast inte brukar vara UV-beständigt!

Paddocken ligger i hagen så det är väldigt gnagvänligt för hästarna. Eftersom jag bor i Östergötland funderar jag på rödmålade staket med vita toppar. Dock måste jag nog ha el också om det inte ska bli uppätet.

Kom gärna med tips!

Funderar lite på att sätta upp ett riktigt staket till paddocken. Ska man ha plaströr med el i? Jag är lite skeptisk pga att plast inte brukar vara UV-beständigt!

Paddocken ligger i hagen så det är väldigt gnagvänligt för hästarna. Eftersom jag bor i Östergötland funderar jag på rödmålade staket med vita toppar. Dock måste jag nog ha el också om det inte ska bli uppätet.

Kom gärna med tips!
På gården där min häst står uppstallad så finns det massor med plaststaket (A-staket), både runt ridbanorna och runt hagarna. Gissar att dom är närmare 20 år gamla och är inte ett dugg förstörda av solen. Jag själv har precis beställt sånt staket (men svart) till min kommande ridbana och just nu har återförsäljaren kampanjpris på ridbanestaketen.

Vi köpte begagnat staket till ridbanan för minst 10 år sen och det ser fortfarande likadant ut. :)

Kom gärna med tips!

Plast finns i olika kvalité och därför finns det plast som tål UV väldigt bra.

Kom på nu att om man sätter elen på en distans från trästaketet kommer det att växa grönt där och hästarna kommer att försöka böja sig under eltråden för att äta. Dessutom måste man förmodligen klippa med röjsågen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka